A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság 2010. március 1. - december 15. között folytatta le nagyszabású ellenőrzését, melyben részt vett az NFH valamennyi regionális felügyelősége is. Ennek eredményeképpen 426 esetben került sor bírság kiszabására, összesen 22.620.000 forint értékben.
A vizsgálattal azt kívánták ellenőrizni, hogy a kereskedők a fogyasztók hibás árukkal szemben támasztott kifogásait a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően intézik-e, illetve további cél volt a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok felderítése és azok kiszűrése. A magas kifogásolási arányok, fogyasztói panaszok és a helyszíni ellenőrzések alapján megállapítható, hogy a fogyasztók többsége és a vállalkozások nagy része még mindig nincs tisztában a szavatosságra és jótállásra vonatkozó alapvető jogokkal.
Megfigyelhető, hogy a vállalkozások közül leginkább a nagyobb áruházláncok ismerik a hatályos jogszabályokat és törekszenek annak betartására. A kis- és középvállalkozások esetében már hiányosabb tudással szembesültek a Hatóság munkatársai, azonban itt is jellemző volt az arra való törekvés, hogy a kereskedők bővítsék a szavatosság és jótállás körére vonatkozó ismereteiket. A legrosszabb a mikrovállalkozások helyzete a jogszabályok betartásával összefüggésben, mivel egyrészt korlátozott az ismeretek bővítésére vonatkozó lehetőségük, ráadásul ezen nem javít az sem, hogy gyakran beszállítóik kiszolgáltatott helyzetbe hozzák őket.
A Hatóság munkatársai 433 esetben ellenőrizték a fogyasztói igényekről felvett jegyzőkönyvek megfelelőségét, ebből 255 alkalommal tártak fel valamilyen hiányosságot. A jótállási jegyekkel kapcsolatban az ellenőrzések 63%-a esetében tártak fel valamilyen jogszabálysértést. Az esetek majd egyharmadában pedig megállapították, hogy a fogyasztók számára megtévesztő, félrevezető tájékoztatást adtak, ezzel pedig az adott vállalkozás tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósított meg.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








