A pesszimista várakozások teljesülhetnek a decemberi kiskereskedelmi forgalomban, elsősorban az iparcikkek területén mutatkozik visszaesés -derül ki a Napi Gazdaság körképéből.
A legnagyobb láncoknak azonban nincs okuk panaszra: az Auchan tájékoztatása szerint a vásárlások az utolsó hétre terelődtek, a karácsony előtti napokban rendre telt ház volt a lánc összes üzletében és a két ünnep között is erős volt a forgalom az egységekben.
A Tesco számításai szerint a forgalom nagyjából megegyezik a 2008-as szinttel. Az idei kereskedelmi szezonban a vevők elsősorban a prémium kategóriás termékeket keresték, de csak az akciók hoztak valódi volument.
A CBA-nál felemás volt a kép. A kis alapterületű üzleteknél folytatódott az egész évben tapasztalt 10 százalék körüli visszaesés, de nem volt ritka az ennél rosszabb teljesítmény sem. A nagyobb alapterületű üzletek azonban hozták a tavalyi forgalmi adatokat.
Az iparcikkekben erősebb visszaesés mutatkozott az év során. Karl-Heinz Keth, a Praktiker ügyvezető igazgatója elmondta: a cégnek nagyszabású költségcsökkentő intézkedéseket kellett végrehajtania. A működést tekintve a 2009-es volt a legnehezebb év, 2010 első félévben is visszaesésre számítanak.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Simonyi András, a bauMax vezérigazgatója szűkszavúan fogalmazott a karácsonyról: "sajnos folytatódott az egész éves trend és elmaradás a múlt évhez képest. Nincs szignifikáns eltérés a karácsonyi és az utolsó negyedéves adatok között, még a karácsonyfa-értékesítés is elmaradt a tavalyitól."
Egyedül a Media Markt tűnik az átlagosnál elégedettebbnek a karácsonyi forgalmat illetően. Szánthó Balázs koncepciómenedzser a Napinak elmondta: folyamatosan volt valamilyen rendkívüli ajánlat az áruházakban, s egyes termékcsoportokban komolyabb fellendülés mutatkozott. Így például az lcd-tévéknél, a digitális képkereteknél, a netbookoknál és a kapszulás kávéfőzőknél. Az új technológiát képviselő termékek áresése (Blu-Ray, led TV) sokak számára elérhetővé tette ezeket a készülékeket.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








