A pesszimista várakozások teljesülhetnek a decemberi kiskereskedelmi forgalomban, elsősorban az iparcikkek területén mutatkozik visszaesés -derül ki a Napi Gazdaság körképéből.
A legnagyobb láncoknak azonban nincs okuk panaszra: az Auchan tájékoztatása szerint a vásárlások az utolsó hétre terelődtek, a karácsony előtti napokban rendre telt ház volt a lánc összes üzletében és a két ünnep között is erős volt a forgalom az egységekben.
A Tesco számításai szerint a forgalom nagyjából megegyezik a 2008-as szinttel. Az idei kereskedelmi szezonban a vevők elsősorban a prémium kategóriás termékeket keresték, de csak az akciók hoztak valódi volument.
A CBA-nál felemás volt a kép. A kis alapterületű üzleteknél folytatódott az egész évben tapasztalt 10 százalék körüli visszaesés, de nem volt ritka az ennél rosszabb teljesítmény sem. A nagyobb alapterületű üzletek azonban hozták a tavalyi forgalmi adatokat.
Az iparcikkekben erősebb visszaesés mutatkozott az év során. Karl-Heinz Keth, a Praktiker ügyvezető igazgatója elmondta: a cégnek nagyszabású költségcsökkentő intézkedéseket kellett végrehajtania. A működést tekintve a 2009-es volt a legnehezebb év, 2010 első félévben is visszaesésre számítanak.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Simonyi András, a bauMax vezérigazgatója szűkszavúan fogalmazott a karácsonyról: "sajnos folytatódott az egész éves trend és elmaradás a múlt évhez képest. Nincs szignifikáns eltérés a karácsonyi és az utolsó negyedéves adatok között, még a karácsonyfa-értékesítés is elmaradt a tavalyitól."
Egyedül a Media Markt tűnik az átlagosnál elégedettebbnek a karácsonyi forgalmat illetően. Szánthó Balázs koncepciómenedzser a Napinak elmondta: folyamatosan volt valamilyen rendkívüli ajánlat az áruházakban, s egyes termékcsoportokban komolyabb fellendülés mutatkozott. Így például az lcd-tévéknél, a digitális képkereteknél, a netbookoknál és a kapszulás kávéfőzőknél. Az új technológiát képviselő termékek áresése (Blu-Ray, led TV) sokak számára elérhetővé tette ezeket a készülékeket.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








