716 tonna - ennyivel kevesebb szén-dioxidot bocsátana ki az IKEA, ha 630 magyar dolgozója tömegközlekedésre cserélné az autóját. Ekkora mennyiségű szén-dioxiddal 4 725 nappalit lehetne megtölteni!
A felismerés eredményeként, az év végéig BKV bérletet kapnak az IKEA magyar munkatársai. A kollégáktól induló kezdeményezés célja nem egyszerűen a spórolás, hanem a vállalat ökológiai lábnyomának csökkentése. Az idei cél, hogy a dolgozók legalább 30 százaléka válassza a tömegközlekedést autója helyett, ezzel radikálisan csökkentve a vállalat szén-dioxid-kibocsátását.
Környezet- és pénztárcabarát
Az elérhető árú lakberendezési termékeiről ismert svéd vállalat büszkén mondja magáról, hogy "spórolós". Az innovatív alapanyagoktól, az energián át a dolgozók teljes bevonásáig minden területet átjár a takarékosság és a környezettudatosság alapelve. "Az IKEA alacsony árak kialakítására törekszik, de nem bármi áron! Innovatív, ötletes lakberendezési megoldásainkat a környezet és a vásárlóink igényeinek figyelembe vételével alakítjuk ki" - hangsúlyozza Andrew North, az IKEA közép-európai régiójáért felelős ügyvezető igazgatója.
Levegő helyett több terméket szállítanak
A vállalat azonban nem csak a dolgozók szállításakor gondolkodik "zölden". A lapra szerelt csomagolások előnye például, hogy minél kisebb a pakk, annál nagyobb darabszámban és annál kevesebb szén-dioxid-kibocsátás mellett szállíthatók a bútorok. Az egymásba rakható termékek kevesebb szállítást és így kisebb károsanyag-kibocsátást eredményeznek. A népszerű KLIPPAN kanapé csomagolásának néhány centivel való csökkentése minden teherautóban néggyel több kanapé szállítását tette lehetővé.
Emellett az IKEA a vállalaton belüli tárgyalások videokonferenciákkal való helyettesítésével, és folyamatosan hibridre cserélt autóflottával is törekszik az ökológiai lábnyom könnyítésére.
Az energia pénz
Az elmúlt 4 évben energiatakarékos égők használatával, több mint 9 milliárd forintot takarított meg a vállalat irodáiban és áruházaiban. Az így kigazdálkodott összeg pedig azt is lehetővé teszi, hogy az IKEA idén 100 százalékban megújuló elektromos energiát felhasználva üzemeltesse régióbeli áruházait. A vállalat a vásárlókat is takarékosságra ösztönzi, folyamatosan szorítja ki kínálatából a tradicionális égőket, helyükre energiatakarékos izzók kerülnek, melyek fogyasztása 80 százalékkal alacsonyabb, élettartamuk pedig 10-szer hosszabb.
Nem vész el csak átalakul
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az újrahasznosításra nemcsak a termékek csomagolásakor gondolnak. Az áruházakban és irodákban is lehetőség nyílik szelektív hulladékgyűjtésre. Az összeszerelhető bútorok előnye pedig, hogy könnyen szét is szerelhetőek, az egyes elemek szelektálása ezután már nem nehéz feladat. 2005 óta a szelektív gyűjtésnek köszönhetően 2,7 milliárd forintot spórolt az IKEA.
A lakberendezési termékek tervezésekor pedig különlegesen nagy hangsúlyt fektet a vállalat arra, hogy a természet megújulását is lehetővé tegye. Modern alapanyagoknak és ötletes gyártási megoldásoknak köszönhetően kevesebb alapanyagot használnak a bútorok előállításához. Az sem ritka, hogy a mások által hulladékként kezelt anyagokból forradalmi technológiai megoldások révén egyedi designtermékeket állítanak elő. Semmi nem vész kárba!
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








