Bár egyre biztatóbb makrogazdasági mutatók látnak napvilágot, a hitelválságnak még koránt sincs vége. Erre utal, hogy a cégek közül aki csak tud, készpénzt halmoz fel.
Az Association for Financial Professionals legfrissebb felmérése arról árulkodik, hogy az amerikai vállalatok szerint még bőven tart a hitelválság. A most megjelent adatok szerint a cégek csaknem háromnegyede, 72 százaléka hitt a készpénz erejében az idei év első hat hónapja során.
A válaszadó 30 százaléka szinten tartotta a készpénz-állományát, míg 42 százalék növelte azt. Sajnálatos módon épp azokban a vállalatokban csökkent jellemzően a készpénzállomány, amelyek besorolásuk miatt már amúgy is nehezebben juthatnak hitelhez.
Hiába a kormányzati törekvések a hitelhiány enyhítésére, és hiába a statisztikák, melyek a hitelpiac javuló tendenciáiról számolnak be, a megkérdezettek több mint fele, 59 százaléka érezte úgy, hogy a hitelhez jutási esélyeik nem változtak különösebben 2009 eleje óta. A hitelfelvételi esélyei 27 százaléknak romlottak, 14 százaléknak pedig javultak. A válaszadók kétharmada szerint év végéig nem is várható változás ezen a téren.
A felmérés szerint a gazdasági válság felfordulása miatt már most jelentős változások tapasztalhatók a magánszemélyek és vállalatok hiteligénye, illetve befektetési stratégiáiban. Mivel továbbra is sokan hisznek a kemény hitelfeltételek fennmaradásában, a jövőben is konzervatív, biztonságra játszó befektetési formák túlsúlya maradhat fenn.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- A Real Madrid csak ezzel a taktikával juthatott tovább
- Rangsorolták a világ repülőtereit, Ferihegy is a listán
- 25 fokot esett egyik napról a másikra a hőmérséklet a szomszédunkban
- Dobrev Klára az Arénában az EP-választás tétjéről és Magyar Péterről
- Újabb drónos incidens Románia legnagyobb légitámaszpontjánál
- Golovin Vlagyimir: szerencsés sorsolást kaptunk, tovább akarunk jutni a csoportból Párizsban