Milyen kiemelt értékek kerültek be eddig a Hungarikumok Gyűjteményébe? Hallottál már ezekről? Ha neked is fontos a magyar kultúra, ne felejtsd el kitölteni mai kvízünket!
A hazai élelmiszeripar legnevesebb vállalatai drámai napokat élnek. A Gyulai Húskombinát Zrt.-nél a cég működésének finanszírozási gondjai miatt kizárólag a piacvezető márkák gyártására koncentrálnak, míg a Herz Szalámigyár Zrt.-nél mára ennél is jóval súlyosabbá vált a helyzet.
A több mint 120 éves múlttal rendelkező cég termelése és működése finanszírozási problémák miatt az elmúlt hetekben ellehetetlenült, majd a napokban felszámolási eljárást kezdeményeztek a cég ellen.
A Népszabadság információi szerint a Herz egyik beszállítója adta be a kérelmet, egy körülbelül kétmillió forintos, ki nem fizetett számla miatt. Nagy Endre, a társaság vezérigazgatója elmondta: valóban érkezett egy felszámolási kérelem, és ma lejár a 15 napos fellebbezési határidő. Ez ellen fellebbezést nem nyújtottak be, így ettől kezdve csak a bíróságon múlik, mikor kezdődik meg a felszámolási folyamat.
A napokban ugyanakkor megélénkült a tárgyalás az élelmiszer-ipari társaság és egyetlen hitelezője, a CIB Bank vezetése között. Ezeken rendre el is hangzott, hogy a pénzintézet szeretné elkerülni a felszámolást, ám a működéshez szükséges pénzügyi forrásokat ennek ellenére továbbra sem biztosítják.
A vállalat vezetése sok reményt most már azon 30 milliárd forintos állami hitelcsomaghoz sem fűz, amelyet kifejezetten a nehéz helyzetben lévő élelmiszer-ipari vállalatok megsegítésére szánnak. A Gyulai Húskombinát támogatásáról is hamarosan dönt a munkaügyi tárca.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








