2009. áprilisban az egyhavi átlagos fogyasztóiár-emelkedés 0,8% volt. 2008. áprilishoz viszonyítva az árak 3,4%-kal növekedtek. Az élelmiszerek közül a legnagyobb áremelkedés a sertészsiradék esetében volt tapasztalható.
Idén, az első négy hónapban, átlagosan 3,1%-kal voltak magasabbak az árak, mint az előző év azonos időszakában. 1 hónap alatt - 2009. márciushoz viszonyítva - az élelmiszerek árai 0,4%-kal emelkedtek. Növekedett az idényáras élelmiszerek, azaz a burgonya, friss zöldség, gyümölcs (2,9%), a párizsi, kolbász és a csokoládé, kakaó (2,2-2,2%), a baromfihús (1,8%) és a cukor (1,4%) ára. Árcsökkenés következett be a tej (3,4%), az étolaj és a sertészsiradék (3,1-3,1%), valamint a liszt (1,3%) esetében - áll a Központi Statisztikai Hivatal jelentésében.
Az idényáras élelmiszerek nélkül számítva az élelmiszerek ára az előző hónaphoz képest 0,1%-kal csökkent. A legnagyobb mértékben (3,7%) a ruházkodási cikkek árai emelkedtek, az ilyenkor szokásos szezonális változásoknak megfelelően. A tartós fogyasztási cikkek (1,4%), valamint az egyéb cikkek (1,2%) szintén az átlagosnál nagyobb mértékben drágultak. Ez utóbbin belül a járműüzemanyagok ára 2,9%-kal, a gyógyszer, gyógyáru 1,9%-kal nőtt. A szolgáltatások árai az átlaggal közel megegyező mértékben (0,7%) növekedtek. A szeszes italok, dohányáruk árai (0,6%) átlag alatt drágultak. A háztartási energia esetében kis mértékű árcsökkenés (0,2%) volt megfigyelhető.
Egy év alatt, 2008. áprilishoz viszonyítva, az élelmiszerek árai az átlagosnál nagyobb mértékben, 4,2%-kal emelkedtek. Ezen belül jelentősen drágult a sertészsiradék 37,3, a rizs, hántolmányok 22,8, a párizsi, kolbász 12,5, a margarin 11,4 és a sertéshús 11,2%-kal. Árcsökkenés következett be a sajt (12,2%), az étolaj (11,1%), a liszt (7,6%) és a tej (6,3%) esetében. A háztartási energia átlagot meghaladó, 11,3%-os áremelkedésén belül a vezetékes gáz ára 29,0%-kal nőtt, míg az elektromos energiáé 2,8%-kal. Az átlaghoz képest nagyobb mértékben (5,5%) drágultak a szeszes italok, dohányáruk, valamint a szolgáltatások (3,9%). Ez utóbbin belül a szemétszállítás 11,0, a vízdíj 8,1, a csatornadíj 7,9%-kal drágult. A ruházkodási cikkek és a tartós fogyasztási cikkek (0,5-0,5%) esetében átlag alatti áremelkedés volt megfigyelhető. Árcsökkenés következett be az egyéb cikkek körében (1,8%), ezen belül a járműüzemanyagok ára 12,8%-kal csökkent.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








