Hétfőn döntést hozott a washingtoni törvényszék a Siemens AG elhíresült vesztegetési, sikkasztási ügyében, melynek értelmében 1,33 milliárd dollárt (260 milliárd forint) kell a cégnek büntetésként fizetnie.
Mint ismeretes, 2001-2007 között a német cég több mint 1,36 milliárd dollárt (265 milliárd forint) fordított világszerte kormányok, vállalatok megvesztegetésére, egy-egy óriásprojekt elnyerése érdekében Latin-Amerikától egészen a Közel-Keletig.
A pénzt osztrák, illetve svájci folyószámlákon keresztül, különféle fantomcégek közbeiktatásával juttatták célba, vagyis off-shore cégek mögé bújt állami, önkormányzati, közigazgatási vezetőkhöz. Az érintett országok, illetve kormányok közé tartozik például Irak, ahol az olajat élelmiszerét nevű ENSZ program futása alatt történtek vesztegetések, Venezuelában távolsági vasúthálózat kiépítéséért, Bangladesben mobil hálózat felállításáért, Argentínában egy egymilliárd dolláros személyazonosító kártya-projektért cserébe folytak a kenőpénzek.
A most kiszabott birságra valószínűleg azért bólintott rá az óriáscég, mert ennél jóval nagyobb összegre számítottak, hiszen a 90-es évektől napjainkig több mint a dupláját fordították hűtlen kezelésre, sikkasztásra, lefizetésre.
2007-ben a müncheni bíróság már elmarasztalta ugyan a céget, akkor azonban csak 287 millió dollárt (55 milliárd forint) kellett fizetniük
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az Egyesült Államok Értékpapír- és Tőzsdefelügyeleti Bizottságának (SEC) vezetője szerint az ügy precedens értékű volt a korrupció földrajzi és anyagi nagyságrendje miatt is.
Az 1,33 milliárd dolláros, anyavállalatra kivetett bírságon kívül az argentin, a bangladesi és a venezuelai leányvállalatok is egyenként 500 ezer dollárt fizetnek USA és Németország számára.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








