18 °C Budapest

Ezt az iPhone-osok sem ússzák meg!

Pénzcentrum
2008. december 9. 11:00

Ötvenszer annyi netes keresést bonyolítanak le az iPhone tulajdonosok telefonjukon, mint bármely más mobilplatform használói, így nem is meglepő, hogy a keresőpiac óriása, a Google nem hagyhatta parlagon heverni ezt a területet: máris itt a keresőhirdetés a mobilra.

A Google első körben az Apple iPhone-ja mellett a saját G1 készülékére ajánlja a keresőszavas AdWords hirdetéseket. A mobil a teljesen standard hirdetéseket és céloldalakat tökéletesen kezeli, így a hirdetőnek nem szükséges semmit sem változtatnia, ha nem szeretne.

A Google ugyan ledöbbent azon, hányan használják a keresőmotorját az iPhone-ról, arra vonatkozóan azonban semmiféle adattal nem rendelkezik egyelőre, hogy ezek a felhasználók hogyan reagálhatnak a keresőkampányokra. Ahhoz, hogy ezt a hirdetők a saját bőrükön hatékonyan mérhessék le, az AdWords jelentésekben az egyes kampánykimutatásokat készüléktípusonkénti bontásban is meg lehet majd nézni.

Aki a mobilkészülékeken is hirdetni szeretne, annak egyszerűen be kell pipálnia az "iPhones and other mobile devices with full Internet browsers" kapcsolót az AdWordsben. Értelemszerűen külön kampányokat is létre lehet hozni erre a szegmensre, amennyiben a hirdetőnek más az üzenete a mobilon netezők számára, mint a hagyományos keresőknek.

Az M:Metrics adatai szerint az iPhone tulajdonosok 68%-a használja keresésre készülékét, míg a HTML-böngészővel rendelkező telefontulajdonosok csoportjára vetítve ez az arány 40%-os, az összes készüléket alapul véve pedig mindössze 10%-os. A Google G1-es mobiljára vonatkozóan egyelőre nem áll rendelkezésre elegendő adat.

NAPTÁR
Tovább
2021. május 16. vasárnap
Mózes, Botond
19. hét
Május 16.
A fény világnapja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?