13 °C Budapest

7 tuti tipp a bukáshoz: pedig ehhez mindenki ért, nem?

Pénzcentrum
2008. december 9. 05:55

Manapság már majdnem minden magára valamit is adó vállalkozásnak van honlapja. Az online reklámpiac mérete is évről évre megállíthatatlanul növekszik. Lassan már az Internet is olyan lesz, mint foci: mindenki ért hozzá. Legalábbis azt képzeli magáról.

Fehér Márton az Online Marketing Akadémia trénere és egyik alapítója szerint a vállalkozások online kommunikációja fejlődött ugyan az utóbbi években, de rengeteg a tipikus hiba, melyek miatt nagyon sok honlap és online marketing próbálkozás eleve kudarcra van ítélve.

Nézzünk meg a szakember tippjeit arra az esetre, ha mi is sikertelenek szeretnénk lenni. Figyelem az itt leírt - valóban elhangzott idézetek: negatív példák! Komoly hátrányokat szenvedhetünk el segítségükkel ügyesebb versenytársainkkal szemben!

1. "Nem kell mérnünk a látogatóink aktivitását honlapunkon!"


Tévedés, nagyon fontos tudnunk honlapunk látogatottságán kívül, hogy mely forrásokból kapunk látogatókat, azok milyen minőségű látogatást hajtanak végre oldalunkon. Egy jó webstatisztikai rendszerrel honlapunk gyenge pontjait is könnyen azonosíthatjuk és arra is rávezet minket, hogy reklámköltésünk melyik része pénzkidobás. Ismerjük meg látogatóink szokásait. Profi és ingyenes webanalitikai megoldások állnak rendelkezésünkre.

2. "Honlapunk legfontosabb célja, hogy szórakoztassuk a látogatókat!"


Attól függ milyen weboldalról van szó. Mindenképpen határozzuk meg, hogy mit várunk honlapunktól. Cél lehet egy webáruház esetében az online értékesítés, egy céges bemutatkozó weblap esetében pedig ajánlatkérés, megrendelés szerzése, hírlevélre való feliratkozás vagy ingyenes marketing csalink letöltése. Ha más ötletünk nincs, legalább egy online kapcsolatfelvételi lehetőséget biztosítsunk látogatóinknak. A cél ez esetben: érdeklődések begyűjtése.

3. "Üdvözöljük látogatóinkat honlapunkon és rögtön kezdjük a cég bemutatásával!"


Ez nem túl előnyös megoldás! Próbáljunk a látogatóink fejével gondolkodni. Vajon mi érdekli jobban a célközönségünket? A cégünk története vagy az, hogy milyen előnyöket tudunk nekik biztosítani. Mérések szerint az internetezők átlagosan 3-4 másodperc alatt eldöntik, hogy érdekli-e őket honlapunk vagy megszöknek. Ne pazaroljuk hát a helyet régimódi köszöntőkre, hanem csapjunk bele a közepébe, keltsük fel legfőbb versenyelőnyünk bemutatásával látogatóink érdeklődését és motiváljuk honlapunk további böngészésére.

4. "Ott kell hirdetni, ahol jó sokan látják!"


Az lenne a legjobb, ha mindenki látná a hirdetésünket, így biztos eljut a potenciális érdeklődőinkhez. Egyrészt ez azért nem lehetséges, mert nincs akkora reklámbüdzsénk, hogy ezt meg tudjuk valósítani, a másik oldalról pedig mozdulni sem tudnánk a reklámoktól, amúgy is egyre immunisabbak vagyunk a hirdetésekre (nagy a reklámzaj). A mai "vérzivataros" világban a kulcsszó: hatékonyság. A hatékony hirdetéseknek az a lényege, hogy ajánlatunkat jó helyen és jó időben tálaljuk célcsoportunk elé. Próbáljuk csökkenteni a meddőszórást és érjük el lehetséges vevőinket! Azt is vegyük figyelembe, hogy a vásárlást megelőző döntési folyamat mely fázisában találjuk meg kiszemelt leendő ügyfeleinket, adjunk nekik ennek megfelelő ajánlatot. Ha ezeket betartjuk, hirdetési költségeink megtérülését jelentősen tudjuk növelni.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

5. "Az volt a jó hirdetés, ahonnan sok látogatót kaptunk!"


Nem biztos! Fókuszáljunk az eredményekre. Ha van honlapunknak célja és figyeljük a célteljesüléseket, akkor egy hirdetés sikerességét mérhetjük azon látogatók számával, akik célteljesülést hajtottak végre. Ha valami okból ezt nem is követjük, legalább az egyes hirdetési helyekről jövő látogatói forgalom minőségét vizsgáljuk meg (pl.: mennyi időt töltenek honlapunkon, átlagosan hány aloldalt néznek meg és mennyien fordulnak vissza a kezdőlapunk láttán)! A fizetett online kampányainkra költött összeg megtérülését is próbáljuk meg utólag megállapítani. Az internetes hirdetések egyik legfőbb előnye az offline hirdetésekkel szemben, a mérhetőség.

6. "Nem baj, ha látogatóink nem rendelnek, majd visszatalálnak, ha aktuális lesz nekik."


Nagyon fontos, hogy látogatóinkat azonnali kapcsolatfelvételre, ajánlatkérésre ösztönözzük! Lehet, hogy közben más cég levadássza potenciális vevőinket vagy vissza sem találnak. Ha már egyszer költöttünk arra, hogy megszerezzük a látogatókat (a honlap fenntartása is pénzbe kerül), akkor legalább a kontaktjukat próbáljuk meg megszerezni, hogy később direkt ajánlatunkkal vagy hírlevelünkkel megkereshessük őket.

7. "A mi honlapunkat nagyon egyszerű kezelni, még nekem is..."


Ha valami nekünk egyértelmű a saját weboldalunkkal kapcsolatban, nem biztos, hogy másnak is az lesz. Gondolkodjunk statisztikai alapon és vizsgáljuk meg rendszeresen webanalitikánk kimutatásait. Ha például nagyon sokan visszafordulnak honlapunkról már az első oldalon, akkor vagy nem elég érdekes kezdőlapunk tartalma vagy a honlap kezelhetőségével van a gond. Ne használjunk bonyolult és áttekinthetetlen menürendszereket. Maradjunk a jól bevált egyszerű és egyértelmű navigációs megoldásoknál. A legtöbbünk már minden bizonnyal találkozott olyan honlappal, ahol a kapcsolatfelvételhez szükséges adatokat alig vagy egyáltalán nem is lehetett megtalálni. Ez az egyik legsúlyosabb hiba, amit elkövethetünk honlapunk eredményessége ellen.

Sokszor apróságokon múlik a siker, mindig próbáljunk meg a célcsoportunk fejével gondolkodni és kiismerni leendő vásárlóinkat! Mérjünk minden rész- és végeredményt. Legyünk kreatívak és merészek, de mindig teszteljünk le új ötleteinket és döntéseinket számokra alapozzuk amikor csak lehet!

Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 26. péntek
Ervin
17. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem