A pénzügyi és gazdasági válság kapcsán többször hallhattuk már, hogy a fogyasztók egyre inkább az olcsó kiskereskedelmi egységek felé fordulnak, így rohamtempóban folyik a diszkontok térnyerése. Úgy tűnik, hogy ezt nem szeretné tétlenül nézni a Tesco, mely 2009-re igyekszik válság üzemmódba kapcsolni és az utolsó szuszt is kipréselni beszállítóiból.
Érdekes hírek láttak napvilágot a hipermarketóriás háza tájáról, a Tesco ugyanis Lengyelországban már megörvendeztette beszállítóit egy levéllel, melyben a következőket adja tudtukra: a pénzügyi válság, a csökkenő tej, gyümölcs, olaj és zöldségárak, valamint a diszkontláncok agresszív árpolitikája miatt csökkenteniük kell a beszerzési áraikat 2009-ben, hogy vásárlóik számára továbbra is versenyképes alternatívát kínálhassanak.
A lengyel beszállítóktól származó információk szerint a Tesco 5-20%-os árcsökkentést szeretne rájuk erőszakolni, ellenkező esetben leveszi áruikat a polcokról. A legnagyobb gond csak az, hogy a legtöbb érintett ágazat nem dolgozik akkora haszonkulccsal, hogy ennyivel olcsóbban odaadhatná áruját.
A beszállítók meglepődtek a Tesco agresszív fellépésén és lehetetlen kérésén, a cég lengyel képviselője azonban elmondta, hogy semmi különös nem történik, csupán az éves rendszeres beszállítói tárgyalások kezdődnek meg, melyek során a hipermarket igyekszik a vásárlók számára legjobb árakat kiharcolni.
Lengyel lapértesülések szerint azonban a Tesco stratégiai irányváltása érhető tetten a mostani lépéseken, a hipermarketlánc ugyanis egyre nyíltabban fel kívánja venni az árversenyt a jóval szűkebb termékskálát felvonultató diszkontokkal, melynek végeredményben a beszállítók ihatják meg a levét.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.


