A pénzügyi és gazdasági válság kapcsán többször hallhattuk már, hogy a fogyasztók egyre inkább az olcsó kiskereskedelmi egységek felé fordulnak, így rohamtempóban folyik a diszkontok térnyerése. Úgy tűnik, hogy ezt nem szeretné tétlenül nézni a Tesco, mely 2009-re igyekszik válság üzemmódba kapcsolni és az utolsó szuszt is kipréselni beszállítóiból.
Érdekes hírek láttak napvilágot a hipermarketóriás háza tájáról, a Tesco ugyanis Lengyelországban már megörvendeztette beszállítóit egy levéllel, melyben a következőket adja tudtukra: a pénzügyi válság, a csökkenő tej, gyümölcs, olaj és zöldségárak, valamint a diszkontláncok agresszív árpolitikája miatt csökkenteniük kell a beszerzési áraikat 2009-ben, hogy vásárlóik számára továbbra is versenyképes alternatívát kínálhassanak.
A lengyel beszállítóktól származó információk szerint a Tesco 5-20%-os árcsökkentést szeretne rájuk erőszakolni, ellenkező esetben leveszi áruikat a polcokról. A legnagyobb gond csak az, hogy a legtöbb érintett ágazat nem dolgozik akkora haszonkulccsal, hogy ennyivel olcsóbban odaadhatná áruját.
A beszállítók meglepődtek a Tesco agresszív fellépésén és lehetetlen kérésén, a cég lengyel képviselője azonban elmondta, hogy semmi különös nem történik, csupán az éves rendszeres beszállítói tárgyalások kezdődnek meg, melyek során a hipermarket igyekszik a vásárlók számára legjobb árakat kiharcolni.
Lengyel lapértesülések szerint azonban a Tesco stratégiai irányváltása érhető tetten a mostani lépéseken, a hipermarketlánc ugyanis egyre nyíltabban fel kívánja venni az árversenyt a jóval szűkebb termékskálát felvonultató diszkontokkal, melynek végeredményben a beszállítók ihatják meg a levét.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








