A pénzügyi és gazdasági válság kapcsán többször hallhattuk már, hogy a fogyasztók egyre inkább az olcsó kiskereskedelmi egységek felé fordulnak, így rohamtempóban folyik a diszkontok térnyerése. Úgy tűnik, hogy ezt nem szeretné tétlenül nézni a Tesco, mely 2009-re igyekszik válság üzemmódba kapcsolni és az utolsó szuszt is kipréselni beszállítóiból.
Érdekes hírek láttak napvilágot a hipermarketóriás háza tájáról, a Tesco ugyanis Lengyelországban már megörvendeztette beszállítóit egy levéllel, melyben a következőket adja tudtukra: a pénzügyi válság, a csökkenő tej, gyümölcs, olaj és zöldségárak, valamint a diszkontláncok agresszív árpolitikája miatt csökkenteniük kell a beszerzési áraikat 2009-ben, hogy vásárlóik számára továbbra is versenyképes alternatívát kínálhassanak.
A lengyel beszállítóktól származó információk szerint a Tesco 5-20%-os árcsökkentést szeretne rájuk erőszakolni, ellenkező esetben leveszi áruikat a polcokról. A legnagyobb gond csak az, hogy a legtöbb érintett ágazat nem dolgozik akkora haszonkulccsal, hogy ennyivel olcsóbban odaadhatná áruját.
A beszállítók meglepődtek a Tesco agresszív fellépésén és lehetetlen kérésén, a cég lengyel képviselője azonban elmondta, hogy semmi különös nem történik, csupán az éves rendszeres beszállítói tárgyalások kezdődnek meg, melyek során a hipermarket igyekszik a vásárlók számára legjobb árakat kiharcolni.
Lengyel lapértesülések szerint azonban a Tesco stratégiai irányváltása érhető tetten a mostani lépéseken, a hipermarketlánc ugyanis egyre nyíltabban fel kívánja venni az árversenyt a jóval szűkebb termékskálát felvonultató diszkontokkal, melynek végeredményben a beszállítók ihatják meg a levét.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Magyarország meglepő területen szerepelt jól a visegrádi országok rangsorában
- Új attrakció nyílik a felújított Corvin áruházban
- Álmatlan éjszakák várnak a gyümölcstermesztőkre
- Elfogadta az új épületenergetikai irányelvet az Európai Parlament és a Tanács - nap hírei
- Az ukrán hírszerzés feje elárulta, mi lehet Kijev célja
- Két hónapja repedten áll az M30-as szikszói szakasza