Rengeteg vállalkozó él abban a hitben, hogy a nagyobb felvevőpiacnak köszönhetően a bevételei is szárnyalásnak indulnak. A nagyobb azonban nem feltétlenül jobb is, vagyis a magasabb értékesítési adatok nem biztos, hogy jobb üzlethez is vezetnek.
Ezt az Incredible Foods alapítója és vezérigazgatója, Jim Christy a saját bőrén volt kénytelen megtapasztalni. A cég sütemények készítésével és értékesítésével foglalkozik. Az ötletet még 1994-ben kapta az alapító, mikor a Nyugati Parton életében először kóstolta meg a sajttortát, ami annyira ízlett neki, hogy még 30-at rendelt belőle. Ezt követően alapította meg cégét.
Az üzlet gyorsan növekedésnek indult, egyetemek, hotelek, vendéglők kötöttek vele szerződést. A cég olyan sikeres volt, hogy több külső sofőrt kellett alkalmazni annak érdekében, hogy az egész államban ki tudja szállítani termékeit.
Ezután sikerükt a Starbucks-szal szerződést kötnie, mivel 1998-ban éppen új egységeket nyitott Ohióban és Pennsylvaniában. Egyetlen terméket akartak Christy cégétől. Ennek ellenére, ahogy egyre több Starbucks egység nyílt, egyre nagyobb megrendelésnek kellett eleget tenni.
2005-ben a bevétel elérte a 3,4 millió dollárt (684 millió forintot), azonban a szárnyalás felemésztette a nyereséget. A vezető visszaemlékezése szerint két alkalmazott csak azzal foglalkozott, hogy jelentéseket írt a Starbucksnak, amely évente 10 új üzletet nyitott az egyes régiókban. Összesen 5 teherautóra volt szükség a szállításhoz, az üzemanyagárak, a bérköltség és az egyéb juttatások költsége miatt veszteséges volt az egész.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
2005 októberében tette le a Starbucks utolsó szállítmányát Christy, felbontotta velük a szerződést. A kávézólánc az Incredible Food éves bevételének 48 százalékát generálta, ennek ellenére Christy úgy gondolta, hogy a Starbucks nélkül erősebb lehet cége. A két irodából egyet bezárt, a 13-ból 6 alkalmazottat tartott meg, s a marketingre, valamint a helyi közönségre fókuszált.
A döntés helyessége pedig beigazolódott, 11 százalékkal növekedett a nyereség, így elérte a 2,2 millió dollárt (443 millió forintot), jövőre pedig 22 százalékos emelkedésre számítanak.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








