Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
A nemzetközi pénzügyi válság által okozott bizonytalan környezetben a versenyképesség megőrzése különösen fontos a gazdasági szereplők számára. Sok szektorban pedig a versenyképesség egyik alapvető forrása az ember. Ezért az emberi erőforrásokkal való gazdálkodás értékelése és mérése a HR vezetők mellett elsődleges prioritássá válhat a mind felsővezetők, mind a tulajdonosok számára.
A cél az, hogy a HR szakemberek képesek legyenek olyan formában bemutatni a humán erőforrás gazdálkodás működését, amely egyaránt érthető a felsővezetők és a tulajdonosok számára. Azaz számszerű mutatókkal szükséges leírni a HR tevékenységet, és mérhetővé kell tenni a humán tőke üzleti tevékenységre gyakorolt hatását.
Pontosan erre ad lehetőséget egy nemzetközileg széles körben elterjedt eszköz, a HR Benchmarking, melynek célja a humán erőforrás gazdálkodás hatékonyságának és eredményességének átfogó értékelése.
"A HR Benchmarking - amelyet Magyarországon elsőként tavaly végeztünk el a nemzetközi PwC Saratoga módszertan alapján - nem azonos a hazánkban is közkedvelt fizetési felmérésekkel. Nem csupán a fizetések és juttatások piaci szintjére vonatkozó adatokat tartalmaz ugyanis, hanem a HR tevékenység valamennyi részterületét vizsgálja. Így információt szolgáltat például a humán tőke megtérüléséről, a távollétről és fluktuációról, a munkaerő felvétel vagy a képzés átlagos költségéről, illetve a HR adminisztráció vagy a teljesítményértékelés hatékonyságáról" - mondta Szilágyiné Gombos Andrea a PricewaterhouseCoopers vezető menedzsere.
A HR Benchmarking segítségével a társaság számszerű mutatókkal jellemezheti saját humán erőforrás gazdálkodását, valamint összehasonlíthatja azt a Benchmarking felmérésben résztvevő más magyar, illetve külföldi társaságok összesített eredményeivel, igény esetén iparági, méret vagy földrajzi elhelyezkedés szerinti bontásban. Alkalmazása elkötelezettséget jelent a cég számára, hiszen egy ilyen felméréshez szükséges adatok előállítása - megfelelő integrált vállalatirányítási rendszer hiányában - akár több napos munkát is igénybe vehet. A Benchmarking ugyanakkor olyan előnyöket kínál, amelyek jellemzően messze ellensúlyozzák ezt a befektetést. Az eredmények segítségével a társaság könnyedén meghatározhatja a fejlesztendő HR folyamatokat, költségoptimalizálási lehetőségeket azonosíthat, továbbá meghatározhatja a HR kontrolling kulcsfontosságú mutatóit.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A HR Benchmarking - azzal, hogy mérhetővé teszi a humán erőforrás szerepét az üzleti célok elérésében - közös nyelvet teremt a cégvezetés, különösen a pénzügyi vezető és a HR terület között. A vezetés így konkrét adatokra támaszkodva tud a humán területre vonatkozó fejlesztési célokat kitűzni, és azok megvalósulását ellenőrizni. Mindezek alapján prognosztizálható, hogy a HR Benchmarking jelentősége a következő néhány évben várhatóan hazánkban is nőni fog.
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.


