A jelenlegi 1600-ról 1000 euro körüli összegre csökkenhet az európai közösségi védjegy (CTM) megszerzésének költsége, a napokban kötött megállapodásnak köszönhetően. A díj egyébként még így is többszöröse az egyes tagállamokban fizetendő összegeknek - értesült a Világgazdaság.
A Magyar Szabadalmi Hivatal például csupán 300 euro (74 800 forint) körüli összeget kér a védjegybejelentésért, amennyiben az csak egy áruosztályra vonatkozik. Azt azonban nem árt figyelembe venni, hogy a közösségi oltalom jóval többet is nyújt, mint a magyar, a CTM birtokosa minden uniós tagállamban kizárólagos jogot szerez az adott védjegy használatára.
Emiatt az Európa-szerte jelen lévő vállalatok körében eddig is népszerű volt a védjegyoltalom, a díjcsökkenés nyomán az érdeklődés várhatóan tovább emelkedik majd. Az olcsóság mellett a kevesebb adminisztráció is vonzóvá teszi a CTM-et, elég egyetlen helyen, s egyetlen nyelven kérelmet benyújtani.
Egyébként éppen a népszerűség ugrásszerű növekedése akadályozta meg mindeddig a díjcsökkenésről szóló megállapodást, a tagállamok nem akarták teljesen "kihúzni a talajt" a szabadalmi hivatalok alól. Végül akkor adták be a derekukat, mikor az uniós szabadalmi hivatal, az OHIM hozzájárult ahhoz, hogy a védjegyek 10 évente esedékes megújításából befolyó pénz felét a tagállamokhoz csoportosítsák át.
Ezen kívül körülbelül 190 millió euróból tartalékalapot hoznak létre, további 50 milliót pedig egy úgynevezett együttműködési alap felállítására fordítanak. A tagállamok azon felvetés iránt is nyitottnak mutatkoznak, hogy a többlet fennmaradó részét a felhasználók érdekében csoportosítsák át.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Hajmeresztő videó: egy furgonos úgy vélte, vele van az erő
- Kiderült, mikor nyitja első magyarországi üzletét a Primark
- Eurojackpot – 120 millió eurón osztozkodhat két szerencsés
- Ököllel támadt az őt megbírságoló rendőrre
- Rafah ellen készül Izrael
- Az uniós értékek magyarországi helyzetéről fogadott el állásfoglalást az EP