27 °C Budapest

Megvan a siker kulcsa: keletre kell menni

Pénzcentrum
2008. szeptember 8. 18:00

Mivel egyre csak gyengélkedik az amerikai és európai gazdaság, egy tengerentúli vállalkozás úgy döntött, meghódítja a Közel-Keletet, pedig ez a nagyra törő terjeszkedés nem is szerepelt az eredeti tervben.

Amikor ugyanis megnyílt New Yorkban a Chocolate Bar, a terv még csak az volt, hogy Chicagoban, Miamiban és Los Angelesben nyit majd újabb egységet. Hat évvel később viszont Alison Nelson úgy döntött, ennél messzebb megy. Októberben nyit majd meg az első Chocolate Bar Dubaiban, de a régióban még máshol is nyílik ilyen üzlet, így Katarban, Egyiptomban is - tárja elénk a történetet a Wall Street Journal.

A cégvezető saját bevallása szerint eredetileg terjeszkedésre csupán a hasonló, nagyvárosi területeken gondolt, azonban egy dubai székhelyű befektető felnyitotta a szemét, ugyanis a Közel-Keleten egyre inkább jelen van egy modernizálódó réteg, melynek igen fontos, hogy Amerikában és Európában készülte termékeket vehessen.

Miközben a válságot testközelből átélő amerikai fogyasztók visszavesznek az olyan kiadásokból, mint például a csokivásárlás, addig a Közel-Keleten már nem egészen ez a helyzet. Ráadásul a Chocolate Bar nyereséges működését még az is megnehezíti, hogy egyre csak emelkednek az alapanyagárak.

Persze ezt tavaly még nem nagyon érezték meg, 2 millió dolláros bevétellel büszkélkedhettek, két boltjuk volt New Yorkban és egy New Jerseyben.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

A Chocolate Bar pedig nem az egyetlen kisvállalat, amely a belföldi növekedés elé helyezi a külföldi terjeszkedést, ami a gyenge amerikai gazdaságra és dollárra vezethető vissza. Sőt, az utóbbi időben az is egyre inkább jellemző, hogy a kis cégek még az európai terjeszkedésről is lemondanak, pedig az öreg kontinens eddig tipikusan az első terjeszkedési lehetőségek között szerepelt.

Azoknak a kis cégeknek, melyek sikeresen beindultak az új piacokon, nem lehet okuk a panaszra, mivel egyrészt az elérhető növekedési ütem jóval kedvezőbb ezeken a piacokon, másrészt pedig megfelelő gazdasági alapot ad azokra az időkre, mikor a hazai gazdaság nem a legmegfelelőbb környezetet biztosítja. Persze nem szabad megfeledkezni az ez irányba történő terjeszkedés veszélyeiről sem, hiszen könnyen lehet, hogy egy olyan termékkel kívánunk betörni az új piacra, amelyre annak nincs is igénye, így nem is jelentkezik majd megfelelő kereslet.

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. június 21. szombat
Alajos, Leila
25. hét
EZT OLVASTAD MÁR?