Szinte minden nyáron és minden síszezonban hallunk olyan történetet, hogy valamely utazásszervező csődbe ment, nem fizetett az utasok bajba kerültek külföldön, vagy el sem utaztak. Az Opten céginformációs kft. statisztika azt mutatja, hogy a média szereti ezt a sztorit, az utazásszervezés az egyik legstabilabb szektor a magyar gazdaságban.
Félrevezető a média kitüntetett figyelme, az utazás szervezés az egyik legstabilabb ágazat a magyar gazdaságban - derül ki az Opten Informatikai Kft. adataiból. "Úgy tűnik a pórul járt emberek egyből a médiához fordulnak, ha egy utazási iroda megkárosítja őket, mert ilyen arányban egyetlen más ágazat negatív híreiről sem számolnak be" - véli Csorbai Hajnalka az Opten stratégiai igazgatója. Idén az első félévben 1707 utazás szervező cégből mindössze 8-at számoltak fel, ez az összes ágazatban dolgozó cég kevesebb mint fél százaléka. Összehasonlításul: az építőiparban ugyanez az arány meghaladja 2,2 százalékot, de az összes cég között is több mint 1 százalék.
Az utazás szervezés kilóg a szektorok sorából azért is, mert itt a működő cégek száma stabilan, évről-évre 4 százalék körüli mértékben emelkedik. Amiből az utazás szervezés sem tudta kivonni magát, az a végrehajtások számának rendkívül gyors emelkedése: tavaly óta duplájára, 72-re emelkedett a jogerősen végrehajtott cégek száma. "A végrehajtások 95 százaléka mögött az Adó és Pénzügyi Ellenőrző Hivatala áll, így a romló mutató nem az ágazat állapotainak tükörképe, hanem a hatósági aktivitás növekedésének tudható be - véli Csorbai Hajnalka. - Ezt támasztja alá az is, hogy az utazásszervezők között a végrehajtási arány 4,2 százalék, míg az összes cég körében 5,2 százalék."
Ugyancsak az ágazat viszonylagos tisztaságát mutatja, hogy a rendesen, végelszámolással megszűnő cégek száma sokkal nagyobb, mint a felszámoltaké. Míg az építőiparban egy végelszámolásra több mint két felszámolás jut, addig az utazásszervezőknél az arány fordított: 2,5 végelszámolásra jut egy felszámolás, szemben az országos nagyjából egy az egyhez aránnyal.
Nincs bevásárlás, megbízható alapanyagok utáni futkosás és hosszas konyhai előkészület. Nincs morfondírozás, hogy mit együnk ma, az étkezések tervezettek, könnyen elkészíthetőek.
Alig egy hónapja indult útjára a Designer Szörp by Gyulai Évi közösségi finanszírozási kampánya a Brancson.
A Brancs a hazai piacon egyedi koncepciójával és célközönségével gyakorlatilag indulása óta aktív résztvevője a startup világnak.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
-
Évek óta nem volt erre példa a lakáspiacon: komoly előnyhöz jutottak a lakásvásárlók
Hosszú évek tartó trend fordult meg a hazai lakáspiacon: a hirdetési idők meghosszabbodtak, és a keresleti piacról a kínálati piac felé mozdult el az ágazat.
-
Klasszikus Porsche – a jövő legélvezetesebb befektetése (x)
A márka gazdag történelmében szinte csak olyan modellt találunk, amely érdemes arra, hogy megőrizzék az utókornak.
- Ezúttal pénzért érkeznek harci rozsomákok Ukrajnába
- Chatbotok javíthatják már az internet biztonságát is
- Négy gólt szerezve kezdődött Münchenben a Tuchel-korszak
- Egek! Több mint 81 ezer nyertes az 5-ös lottón
- Indul az atlétikai vb önkéntesprogramja - a nap hírei
- Észak-Korea "tud" Ukrajna "sötét tervéről"
GYŐR - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
VESZPRÉM - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
MISKOLC - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
DEBRECEN - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!


