Felhördült az üzleti élet, mikor meghallotta, miről szól az Európai Bizottság tegnap bemutatott szociális javaslatcsomagját. A különböző munkaadói érdek-képviseleti szervek és kamarák tiltakozását leginkább a csomag esélyegyenlőségi célú kezdeményezései váltották ki - tudósít a Világgazdaság.
A szóban forgó kezdeményezések előírnák az életkoron, vallási és hitbéli meggyőződésen, szexuális orientáción, vagy fogyatékosságon alapuló hátrányos megkülönböztetés tilalmát. Ehhez hasonló tiltás uniós szinten csak a foglalkoztatás során létezett, Brüsszel ezt most már kiterjesztené a munkahelyen kívülre is.
Az üzleti élet képviselői azonban attól tartanak, hogy Brüsszel túlzásba viszi az esélyegyenlőséget, ami nagyon sokba fog kerülni a vállalkozásoknak. Az ingatlantulajdonosoknak tilos lesz például a bérlők között. A szupermarketek attól tartanak, hogy a vakok miatt Braille-írással is fel kell majd tüntetniük a termékek árát.
A kis boltoknak pedig rámpát kell majd építeniük. A bankok és biztosítók félelmei szerint az irányelv majd megtiltja, hogy az idősebb, vagy betegesebb ügyfelek esetében eltérő tarifákat alkalmazzanak. Vladimír Spidla szerint azonban az eltérő kockázatokon alapuló tarifakülönbségek fennmaradhatnak.
A bizottság igyekszik lehűteni a kedélyeket, Aurélio Cecilio szerint mindenképpen figyelembe veszik az arányosság elvét, vagyis nem lehet majd aránytalanul nagy terhet tenni a vállalkozásokra. Cáfolta, hogy a bizottsági javaslat az elbukott ír népszavazásra adott válasz lesz. A javaslatokról a következő hónapokban éles vita várható tehát.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








