Június 5. a Környezetvédelmi Világnap. Te, tudod, mi kerül a legtöbb magyar kukájába? Mennyit szemetelünk évente? Hány kiló ételt dobunk ki? Töltsd ki a kvízt,...
Társadalmi Vállalkozásfejlesztő Versenyük nyerteseit jutalmazta a NESsT és a Citibank: NESsT és a Citibank Zrt. a mai napon hirdette ki a 2008 NESsT-Citi Társadalmi Vállalkozásfejlesztő Verseny magyarországi nyerteseit. A társadalmi vállalkozások létrehozását támogató kezdeményezés a civil társadalmi szervezetek fenntarthatóságának javítása érdekében 2007-ben indult Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában a Citi Alapítvány támogatásával. A kezdeményezésnek köszönhetően a résztvevő szervezetek képesek lesznek hatékonyabban küzdeni a közép-kelet-európai társadalmi változások érdekében, és jobb lehetőségeket tudnak majd biztosítani kedvezményezettjeik számára.
23 civil szervezet vett részt a versenyben, akiknek a NESsT képzést és személyre szabott tanácsadást nyújtott, majd a végső körbe került szervezetek bemutatták üzleti terveiket. A Citibank önkéntes szakemberei és más üzleti tanácsadók is csatlakoztak a NESsT csapatához a társadalmi vállalkozások ötletének értékelésében; tanácsokkal látták el a szervezeteket a lépésről lépésre haladó vállalkozásfejlesztési folyamat során.
Batara Sianturi, a Citibank Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta: "A Citinél kiemelt prioritásként tekintünk a civil szervezetek támogatására, hiszen rajtuk keresztül tudjuk a legtöbbet tenni a helyi társadalmak fejlődéséért, az emberek életének jobbításáért a világ minden táján, ahol ügyfeleket kiszolgálunk. Ebben a programban az a különleges, hogy nem közvetlenül a szervezetek működtetését, illetve társadalmi céljaik megvalósítását támogattuk anyagi és szakmai erőforrásainkkal, hanem saját vállalkozásaik elindításában segítettünk nekik, mely a hosszú távú fenntartható növekedést jelentheti e szervezetek számára. A programban részt vevő civil szervezetek Citibankos önkénteseink munkáját nagyon hasznosnak értékelték, erre külön büszkék vagyunk."
A legjobb társadalmi vállalkozás üzleti tervéért járó első díjat, melynek összege 10 ezer dollár, a Dunaharasztiban székelő Bárka Alapítvány kapta. A szervezet meghívást kapott a NESsT Vállalkozásfejlesztési Alap portfóliójába is, ahol további készségfejlesztésben és szakmai tanácsadásban fog részesülni. A Bárka Alapítvány (www.larche.hu) szellemi és többszörösen fogyatékos emberek társadalmi elfogadásának és integrációjának javításáért küzd. Társadalmi vállalkozásának továbbfejlesztésére és a szellemi fogyatékos emberek által gyártott magas színvonalú, iparművészeti lakásdísztárgyak és ajándéktárgyak piacra juttatására kapta a NESsT-től a pénzügyi és szakmai támogatást. A vállalkozás stabil bevételi forrásként szolgál a Bárka számára, de emellett állandó foglalkoztatást is nyújt a szervezet kedvezményezettjeink, valamint kreativitásukat is jól szemlélteti.
"A NESsT abban nyújtott segítséget számunkra, hogy civil szervezetként megtanuljuk, hogy miként tudunk egyfajta profitorientált szemléletet elsajátítani, illetve egy nyereségesen működő társadalmi vállalkozást beindítani. Ez a szemlélet pedig nagyon hiányzik ebben az országban, mindenki az egyre szűkösebb állami forrásokra számít." - mondta Jakab Áron, a Bárka Alapítvány munkatársa, a műhely vezetője.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A hajdúböszörményi Zöld Kör Egyesület (www.zoldkor.net) második helyezettként egy 8 ezer dollár összegű díjat kapott a NESsT-től, köszönhetően a Közép- és Kelet-Európai Civil Társadalomért Alap (Trust for Civil Society in Central and Eastern Europe) nagylelkű támogatásának. A díj a Zöld Kör által létrehozott és működtetett vidéki papírhulladék-gyűjtési és -újrafeldolgozási rendszer fejlesztését szolgálja. A Zöld Kör egy élhető, felelős és fenntartható jövőért küzd környezet- és természetvédelmi tevékenységén keresztül.
A díjakat Varga Éva, a NESsT vállalkozásfejlesztési igazgatója és Batara Sianturi, a Citibank Zrt. elnök-vezérigazgatója adta át a díjazottaknak.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








