Lassan 57 éves a világ első McDonald's üzlete, és már a hazai "gyerek" is kilépett a tini-korból. Idén ünnepli a gyorsétterem-lánc hazai, Régiposta utcai első üzlet megnyitásának 20. évfordulóját. Év végére 100 étteremmel, 100 millió eladott Big Mac-kel és 1 milliárdos vendégszámmal kalkulál a hálózat - hangzott el a sajtótájékoztatón.
20 év alatt rengeteget fejlődött a hálózat, nem csak az üzletek számát, a termékkínálatot, de az üzletpolitikát illetően is. 1988-as nyitáskor egy Big Mac-ért még 43 forintot, a Coláért 15-öt kellett fizetni, persze azóta már ez is változott. Az üzletek száma leggyorsabban 1995-1998 között emelkedett, most azonban ismét rákapcsol a cégóriás a hazai hálózat növelésére.
Jelenleg 95 étteremből áll a hálózat, ahol évente hozzávetőleg 77 millió vendég fordul meg. Az üzletek egy része saját üzemeltetésű, több mint felét, összesen 48 egységet azonban franchise partnerek tartanak fent. A tavalyi évben Szekszárdon megnyitott étteremmel a McDonald's már az összes megyében képviselteti magát, tehát országos lefedettségre tett szert.
A 2007-es évet 34,6 milliárd forintos árbevétellel zárta a vállalat, ami 8,6 százalékos forgalomnövekedést jelentett az előző évhez képest. Ebből 1,3 milliárd forintnyi üzemi eredményt tudott produkálni, ami közel kétszerese a 2006-os eredménynek. Ez nagyban köszönhető a hazai befektetések megelőző évekhez képesti emelkedésének. Tavaly összesen mintegy 2 milliárd forintot forgattak vissza az üzletek fejlesztésébe, és újak nyitásába, amit idén tovább szeretne növelni a cég. 2008-ban a tervek szerint 2,5 milliárd forintból 1,5 milliárdot 5 új étterem nyitására fordítanak majd, a maradékot pedig a meglévő üzletek McCaféval történő kibővítésére - ahogy a McDonald's nevezi - remodelling-re, valamint konyhatechnológia fejlesztésére szánják.
Nem véletlenül fejleszti a cég kávézólánc hálózatát, hiszen a tavalyi árbevételük több mint fél milliárd forintos volt, és 2,2 millió vendégforgalmat tudott generálni. A jelenleg 22 egységből álló McCafé hálózatot a tervek szerint 2011-re minden McDonald's-ban meg szeretnének honosítani. De nem csak úgynevezett shop-in-shop rendszerben üzemel a kávézó, ugyanis az Aréna Plázában már önálló egységként is megtalálható. Azon éttermek forgalma, ahol a remodelling eredményeként McCafé is üzemel, átlagosan 15 százalékos növekedést tudott produkálni az elmúlt évben.
A következő három évet terjeszkedésre, hálózatbővítésre szánja a vállalat. 2008-ban 5-6, 2009-ban további hét-nyolc étteremmel szeretne megjelenni a hazai piacon a McDonald's. Három év alatt összesen tehát több mint 20 százalékkal, vagyis 20 új étteremmel szeretne növekedni az étteremláncolat. A legközelebbi nyitás Mosonmagyaróváron várható a nyár folyamán.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az eddigi hálózatfejlesztési politika értelmében a 100 ezer lakosnál nagyobb lélekszámú városokban nyitott üzletet a cég, 2008-ban azonban a limit 50 ezerre változik, később azonban a kisebb városok felé is nyitni tervez a cég. Összehasonlításképpen: a McDo "őshazájában", az USA-ban 25 ezer lakosra jut egy étterem, hazánkban ez 100 ezer fő, ugyanakkor Oroszországban mindössze minden egymilliomodik emberre jut egy étterem.
Sajnos a cégóriás sikereiből nem sok hazai beszállító profitál. A szállítók 80 százaléka (volument tekintve) ugyanis hazánkon kívüli, európai vállalat, és mindössze 6 magyar beszállítóval dolgozik együtt a cég, köztük a Bábolna Zrt-vel. Ők egyedül csirkehúst szállítanak a McDonald's-nak. Marhahúst elsősorban Ausztriából és Lengyelországból, sertéshúst Németországból, míg halat Dániából importál a cég. Zsemléket elsősorban Ausztria szállít az étterem hálózatnak, azonban Radek Janalik hazai ügyvezető igazgató szerint hazánk is versenybe szállhatna, ha némi technológiai fejlődést tudnának a gyártó pékségek felmutatni.
A fejlődés azonban mondhatni töretlen, és az élelmiszerárak emelkedése miatti nyomástól sem tart a cég. Az éttermek korszerűsítése és a menüválaszték folyamatos bővítése mellett idén is 5-10 százalékos forgalomnövekedésre számítanak. A 20 éves évforduló napján, május végén pedig egy különleges "élménynappal" lepik meg a Régiposta utcába érkező vendégeket.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








