Lassan 57 éves a világ első McDonald's üzlete, és már a hazai "gyerek" is kilépett a tini-korból. Idén ünnepli a gyorsétterem-lánc hazai, Régiposta utcai első üzlet megnyitásának 20. évfordulóját. Év végére 100 étteremmel, 100 millió eladott Big Mac-kel és 1 milliárdos vendégszámmal kalkulál a hálózat - hangzott el a sajtótájékoztatón.
20 év alatt rengeteget fejlődött a hálózat, nem csak az üzletek számát, a termékkínálatot, de az üzletpolitikát illetően is. 1988-as nyitáskor egy Big Mac-ért még 43 forintot, a Coláért 15-öt kellett fizetni, persze azóta már ez is változott. Az üzletek száma leggyorsabban 1995-1998 között emelkedett, most azonban ismét rákapcsol a cégóriás a hazai hálózat növelésére.
Jelenleg 95 étteremből áll a hálózat, ahol évente hozzávetőleg 77 millió vendég fordul meg. Az üzletek egy része saját üzemeltetésű, több mint felét, összesen 48 egységet azonban franchise partnerek tartanak fent. A tavalyi évben Szekszárdon megnyitott étteremmel a McDonald's már az összes megyében képviselteti magát, tehát országos lefedettségre tett szert.
A 2007-es évet 34,6 milliárd forintos árbevétellel zárta a vállalat, ami 8,6 százalékos forgalomnövekedést jelentett az előző évhez képest. Ebből 1,3 milliárd forintnyi üzemi eredményt tudott produkálni, ami közel kétszerese a 2006-os eredménynek. Ez nagyban köszönhető a hazai befektetések megelőző évekhez képesti emelkedésének. Tavaly összesen mintegy 2 milliárd forintot forgattak vissza az üzletek fejlesztésébe, és újak nyitásába, amit idén tovább szeretne növelni a cég. 2008-ban a tervek szerint 2,5 milliárd forintból 1,5 milliárdot 5 új étterem nyitására fordítanak majd, a maradékot pedig a meglévő üzletek McCaféval történő kibővítésére - ahogy a McDonald's nevezi - remodelling-re, valamint konyhatechnológia fejlesztésére szánják.
Nem véletlenül fejleszti a cég kávézólánc hálózatát, hiszen a tavalyi árbevételük több mint fél milliárd forintos volt, és 2,2 millió vendégforgalmat tudott generálni. A jelenleg 22 egységből álló McCafé hálózatot a tervek szerint 2011-re minden McDonald's-ban meg szeretnének honosítani. De nem csak úgynevezett shop-in-shop rendszerben üzemel a kávézó, ugyanis az Aréna Plázában már önálló egységként is megtalálható. Azon éttermek forgalma, ahol a remodelling eredményeként McCafé is üzemel, átlagosan 15 százalékos növekedést tudott produkálni az elmúlt évben.
A következő három évet terjeszkedésre, hálózatbővítésre szánja a vállalat. 2008-ban 5-6, 2009-ban további hét-nyolc étteremmel szeretne megjelenni a hazai piacon a McDonald's. Három év alatt összesen tehát több mint 20 százalékkal, vagyis 20 új étteremmel szeretne növekedni az étteremláncolat. A legközelebbi nyitás Mosonmagyaróváron várható a nyár folyamán.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az eddigi hálózatfejlesztési politika értelmében a 100 ezer lakosnál nagyobb lélekszámú városokban nyitott üzletet a cég, 2008-ban azonban a limit 50 ezerre változik, később azonban a kisebb városok felé is nyitni tervez a cég. Összehasonlításképpen: a McDo "őshazájában", az USA-ban 25 ezer lakosra jut egy étterem, hazánkban ez 100 ezer fő, ugyanakkor Oroszországban mindössze minden egymilliomodik emberre jut egy étterem.
Sajnos a cégóriás sikereiből nem sok hazai beszállító profitál. A szállítók 80 százaléka (volument tekintve) ugyanis hazánkon kívüli, európai vállalat, és mindössze 6 magyar beszállítóval dolgozik együtt a cég, köztük a Bábolna Zrt-vel. Ők egyedül csirkehúst szállítanak a McDonald's-nak. Marhahúst elsősorban Ausztriából és Lengyelországból, sertéshúst Németországból, míg halat Dániából importál a cég. Zsemléket elsősorban Ausztria szállít az étterem hálózatnak, azonban Radek Janalik hazai ügyvezető igazgató szerint hazánk is versenybe szállhatna, ha némi technológiai fejlődést tudnának a gyártó pékségek felmutatni.
A fejlődés azonban mondhatni töretlen, és az élelmiszerárak emelkedése miatti nyomástól sem tart a cég. Az éttermek korszerűsítése és a menüválaszték folyamatos bővítése mellett idén is 5-10 százalékos forgalomnövekedésre számítanak. A 20 éves évforduló napján, május végén pedig egy különleges "élménynappal" lepik meg a Régiposta utcába érkező vendégeket.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








