Az első negyedévben 75 milliárd forint hitel felvételét mozdította elő készfizető kezességvállalásával a kis- és középvállalkozások körében a Garantiqa Hitelgarancia Zrt. (továbbiakban GHG) - derül ki a társaság negyedéves eredményeiből. A társaság 2008 első negyedévében 68 milliárd forint új garanciát vállalt, teljes garanciaállománya eléri a 343 milliárd forintot.
A GHG 2008 első negyedévében garanciavállalásainak számát 11 százalékkal, volumenét 18 százalékkal bővítette. A társaság 2008 első negyedévében 68 milliárd forint új garanciát vállalt, s teljes garanciaállománya 343 milliárd forint. Az új szerződésekkel a társaság több, mint 75 milliárd forint hitel felvételét mozdította elő a kis- és középvállalkozások körében. "A társaság legfontosabb pénzügyi mutatói megfelelnek a 22 százalékos garanciaállomány növekedéssel kalkuláló idei tervünk időarányos részének" - jelentette ki dr. Radnai György, a társaság vezérigazgatója.
Folytatódik az átrendeződés a kezességvállalások típusai között: a Széchenyi Kártya és más kártyahitelek keretében felvett kis- és középvállalkozói hitelek továbbra is népszerűek, a garanciák összvolumenének mintegy fele ehhez a hiteltípushoz kapcsolódik. Ez egyben azt is jelenti, hogy az egy éven belüli garanciák súlya még mindig meghatározó (a szerződések 94 százaléka tartozik ide, összegszerűen a kezességvállalások 75 százaléka). Örvendetesen nő ugyanakkor a hosszú lejáratú garanciák aránya, súlyuk a tavalyi 8-ról 17 százalékra emelkedett az első negyedévben. A nagyobb összegű, vagyis 50 millió forintot meghaladó hitelekhez vállalt kezességek száma és súlya gyakorlatilag változatlan: az ide tartozó 148 szerződés 22,7 milliárd forint garanciavállalást jelent.
Továbbra is a mikrovállalkozások a meghatározó hitelfelvevők. Az éves vállalásokon belül nagymértékben nőtt a költségvetési viszontgarancia nélküli termékek értékesítése. Dinamikusan bővül az önkormányzati fejlesztésekhez és beruházásokhoz vállalt kezességek állománya is.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


