Az ECOSTAT kis- és középvállalati konjunktúra-indexe 2008 márciusában 97,8 százalékra emelkedett, amely meghaladja az előző hónapi értéket. A vállalkozói kör bizalma fokozatosan emelkedik, legalábbis a trendvonal alakulása erre mutat.
2008 első negyedévében a döntően hazai tulajdonú vállalkozások növekvő bizakodással tekintenek a gazdasági lehetőségek változására, mint néhány hónappal korábban, a cégek nem számítanak további megszorításokra.

A kkv-k majdnem fele a következő három hónap során teljesítménye növelésével, 38 százaléka pedig szinten maradásával számol. A pesszimista cégek aránya az előző hónapokhoz képest 13 százalékkal mérséklődött. Az üzleti hangulat a második negyedévtől fogva vélhetően tovább fog javulni.
A belföldi piacokon a vállalatok 33 százaléka növekvő keresletben bízik, 15 százalék ugyanakkor a vevőkör szűkülésétől tart. Az exportpiacokon javuló lehetőségeket vár a cégek 23 százaléka. A vállalkozások saját megítélése szerint a cégek fejlődését döntő mértékben a magas munkáltatói járulékok, a gyenge hazai vásárlóerő, valamint a túlzott adóterhek akadályozzák.

A kkv-k márciusi előrejelzése szerint egy éven belül új fejlesztést 49 százalék indít, s a fejlesztési aktivitás tendenciája javuló. A cégek likviditási helyzete rövid időn belül nem javítható.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








