5 °C Budapest

Fokozódó verseny a kozmetikai piacon

Pénzcentrum
2008. március 21. 10:00

Az elmúlt öt évben 40 %-kal emelkedett a kozmetikai cikkeket árusító nagyvállalatok forgalma. A piaci két új szereplővel bővül, a régióban Csehországban, Lengyelországban, Ausztriában és Romániában már megjelent amerikai Sephora és az angol Body Shop ezúttal hazánkat vette célba - írta a Világgazdaság.

A Sephora más kozmetikai láncokhoz hasonlóan több márkát is forgalmaz, a Body Shop kizárólag saját gyártású termékeket dob piacra. Utóbbi cégnél a 2009-re tervezett nyitást megerősítették, de üzleti titokra hivatkozva részleteket nem árultak el. Az 55 országban jelen lévő vállalat a közép-kelet európai régióban is lát fantáziát.

Hazánkban jelenleg is erős a verseny az illatszerek piacán, a két hálózat érkezésével ez tovább fokozódhat. A piacra lépő cégeknek nehezebb dolga lesz új, forgalmas helyen lévő üzlethelységeket találni a nyitásra, ez döntően befolyásolhatja a későbbi értékesítési adatokat.

A hazánkban már kiépített hálózattal rendelkező cégek felhívják a figyelmet a magyar vásárlók árérzékenységére. A hazai piac még bővülhet, de csak speciális kínálattal, természetes anyagokból előállított, közepes árfekvésű termékekkel és akciókkal lehet életben maradni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. december 8. hétfő
Mária
50. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2025. december 8. 08:42