A sztárok élete nem csak szereplésből és pénzköltésből áll, bizony mindennapinak számító, vagy a szerepléstől merőben elütő tevékenységet is végeznek, olyannyira, hogy nem egy hollywoodi ünnepelt színész büszkélkedhet a nevére bejegyzett szabadalommal. Mi pedig ahelyett, hogy irigykedünk, jobban tesszük, ha górcső alá vesszük, mi is az, amit mi is hasonlóképpen tehetnénk.
A BusinessWeek összeállításában érdekes és tanulságos eseteket vonultat fel, melyek minden vállalkozó számára mérvadóak lehetnek stratégiai szempontból.
A szabadalmaztatás például védelmet jelenthet a versenytársakkal szemben. Ez volt a motivációja Michael Jacksonnak is, aki a gravitáció törvényei alapján lehetetlennek tűnő szögben képes előredőlni a földhöz képest, természetes speciális színpad és cipő segítségével. Ezt a technikát védette le annak érdekében, hogy ez a speciális táncmozdulat csak és kizárólag a sztárhoz legyen köthető.
Nem feltétlenül szükségeltetik valami teljesen újat felmutatni, lehet továbbfejleszteni, tökéletesíteni egy már létező tárgyat, technológiát. Hasonlóan cselekedett például a huszadik század elejének és közepének híres színésznője, Hedy Lamarr, aki egy még ma is katonai alkalmazásban álló kommunikációs technológiát talált ki és helyezett szabadalmi oltalom alá.
A harmadik történet pedig arról ad tanúbizonyságot, hogy egyáltalán nem muszáj az érdeklődési körünktől eltérő területen kutatni, fejleszteni. Neil Young például már gyermekkora óta heves vonzódást érzett a modellvasutak iránt, s nem is hagyott fel azok gyűjtésével. S nem csupán egy modell vonatgyártó cégben szerzett részesedést, hanem több, igencsak bonyolult elektronikus vezérlőrendszert is feltalált, s szabadalmaztatott.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


