21 °C Budapest

Itt egy profi tipp, hogyan lehetsz sikeres!

Pénzcentrum
2007. október 20. 08:00

Számtalanszor hallhattunk már arról, hogy előre gondolkodni tudó üzletemberek milliókat kerestek egy-egy domain név olcsó megszerzésével, s aztán borsos áron történő továbbadásával. A másik oldalról szemlélve azonban ez már messze nem olyan üdvözlendő. De egyáltalán milyen domain nevet érdemes lefoglalnunk, megvásárolnunk az interneten is irányt kereső vállalkozásunknak?

A választáson sok múlik?

A kérdésre egyből adódhat a válasz, amely szerint a cégünk nevét, vagy pedig a tevékenységhez kapcsolódó domain nevet lehet érdemes kitalálni. Ez azonban nem minden esetben bizonyulhat nyerő ötletnek, hiszen egy bonyolult cégnevet elég nehéz lehet megjegyezni, sőt könnyű azt félregépelni.

A tengerentúlon emiatt aztán dúl a domain-név őrület, mindenki olyan nevekre vadászik, amelyek maximum négy betűből és lehetőleg két szótagból állnak, illetve nagyon könnyen kiejthetőek.

Ha tanácstalanok lennénk névadás-ügyben, ebben az esetben egy "névgenerátor" nyújthat segítséget döntésképtelenségünk legyőzéséhez, igaz, ez az oldal csupán angol, és az úgynevezett webkettő térben érvényesíthető domain névötletet ajándékoz nekünk.


Forrás: http://www.dotomator.com/web20.html

Ami azonban még nagyobb segítséget nyújthat számunkra, az az, hogy egy gombnyomással ellenőrizhetővé válik, hogy a javasolt név az egyes kiterjesztésekkel elérhető-e, vagy az adott oldal, a dotster úgynevezett domain-brókerének szolgáltatását kell, illetve lehet igénybe vennünk ahhoz, hogy megszerezzük az áhított domain-nevet.

Forrás: Dotster

Persze annak eldöntésében, hogy vajon a megfelelő nevet sikerült-e kiválasztanunk, segíthet minket az úgynevezett domain-név kóstolás, amelyről egy korábbi cikkünkben lehet bővebben olvasni.

Megvan a név, de mi legyen a tartalommal?

A honlap tartalmát minden egyes alkalommal attól kell függővé tenni, hogy mivel foglalkozik az a bizonyos cég, s milyen célt szeretne elérni a portállal. Ha internetes vállalkozásról van szó, akad néhány lépés, melyet követve könnyebben elérhetjük a kívánt sikert.

Először is általában az a jó, ha először azt találjuk meg, mi az, amire szükség van. A piaci rés betöltésének taktikája az esetek többségében sikerre viszi a vállalkozást. Persze az sem baj, ha már egy meglévő termék, vagy szolgáltatás köré építjük fel az adott céget, csupán ebben az esetben jóval nehezebb lesz a dolgunk.

Tegyük fel tehát, hogy egy terméket szeretnénk internetes vállalkozásunk révén értékesíteni. Ebben az esetben a bolt az internet, a portál pedig a kirakat, vagyis minden hasznos információt itt kell elrejtenünk és természetesen előtérbe helyeznünk.

Akárcsak az üzletházakban, itt is nagyon fontos az elrendezés, vagyis a honlap kinézete mellett az, hogy a vásárló számára releváns információ milyen könnyen érhető el, mi az az üzenet, amit az oldal közvetít számára. A sikert az hozhatja meg, ha nem a saját fejünkkel gondolkodunk, hanem beleképzeljük magunkat a vásárló helyzetébe. Ha ez egyedül nem megy, alkalmazzunk tulajdonostársainkkal, ismerőseinkkel, alkalmazottainkkal "brainstorming" megoldást, vagyis üljünk össze egy ötletbörzére (erről tippek a Csapatmunka a fejlődés lelke című cikkünkben olvashatók).

Nagyon fontos észben tartanunk azt is, mikor összeállítjuk virtuális kirakatunkat, hogy néha a kevesebb több. A csillogó, mozgó "színes, szagos" oldalak gyakran inkább elijesztik a vevők többségét, minthogy becsalogatnák őket, de természetesen a kialakítást mindig a célcsoporttól kell függővé tennünk.

JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Ha már beindítottuk honlapunkat, abban az esetben több marketingeszközt is bevethetünk a reklámozásra, de a legfontosabb mindig az ügyfélközpontúság kell, hogy maradjon, hiszen vásárlóinkon múlik cégünk léte.

A biztonság kérdése elengedhetetlen

És végül, de nem utolsó sorban az internetes vásárlást is felkínáló honlapnak megfelelően biztonságosnak kell lennie annak érdekében, hogy ügyfeleink bizalommal költsék el pénzüket webáruházunkban.

Ebben külső biztonsági szakértő cégek által kiállított biztonsági tanúsítványok lehetnek segítségünkre, vagyis egyfajta webes minőségbiztosítási szolgáltatással teremthetjük meg oldalunk és cégünk megbízhatóságának hírnevét.

A kereskedelmi tanúsítványokat kétféle csoportba sorolhatjuk, az egyik fajtájuk azt biztosítja, hogy maga az oldal nem csalás céljával készült, nem fogunk visszaélni az ügyfelek adataival, nem adjuk azt ki engedélyük nélkül harmadik fél részére. Tipikusan ilyen tanúsítványokat forgalmaz a BBBOnLine is, ennek éves költsége programtól függően 80 ezer forinttól akár másfél millió forintig is terjedhet.

A tanúsítványok másik fajtáját a technikai oldalról való megfelelés adja. Ezen programok azt képesek biztosítani, hogy a cég nem hagyja, hogy illetéktelenek férjenek hozzá a felhasználóik adataihoz. Ehhez kapcsolódik az elektronikus aláírás témája is, mellyel Mennyit ér a biztonság? címet viselő cikkünkben már foglalkoztunk.

Széles látókör kell a sikerhez

Ahhoz tehát, hogy vállalkozásunk, vagy annak online formája sikeressé válhasson, nagyon fontos, hogy ne csak mint tulajdonos, vagy ötletgazda legyünk képesek gondolkodni, hanem lássunk bele a vásárlók, a versenytársak és esetleg a hackerek fejébe is.

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. május 14. szerda
Bonifác
20. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Árfolyamok!
A legfontosabb magyar és nemzetközi részvény és devizaárfolyamok ÉLŐBEN!
Most nem