5 °C Budapest

Theodora: első az ásványvizek között

Pénzcentrum
2007. október 1. 14:50

A nyári szezont maga mögött hagyó Kékkúti Ásványvíz Zrt. továbbra is őrzi vezető pozícióját az ásványvíz piacon. A cég az év első nyolc hónapjában 16,5 százalékos részesedést ért el az ásványvíz szegmensben (kommulált mennyiségi eladási adatok literben, kereskedelem+HORECA üzletágakban). A Káli-medencéből származó Theodora ásványvizek palackozója 4 éve őrzi piacvezető helyét.

A Kékkúti vezető terméke a Theodora 2003 óta egyértelműen piacvezető márka Magyarországon, és 2007 első nyolc hónapjában 10,9 százalékos piaci részesedést ért el az ACNielsen Piackutató Zrt. adatai alapján (2007 január-augusztus időszak, kommulált mennyiségi eladási adatok, kereskedelmi + HORECA üzletág). A Nestlé Aquarel dinamikus fejlődése is töretlen maradt; az első nyolc hónapban részesedése majd 5 százalékra kúszott (kommulált mennyiségi eladási adatok literben, kereskedelem+HORECA üzletágakban). A Kékkúti forgalmának közel 40 százalékát a 3 nyári hónap folyamán bonyolítja. Ebben az időszakban egyértelműen a buborékos ásványvizek forgalma növekedett.

A trendek azt mutatják, hogy a magyar lakosság egyre inkább a természetes ásványvizek felé fordul az üdítők és az alkoholos italok helyett. Az eladások is ezt bizonyítják, amely szerint a magyarországi ízesített ásványvízpiac bővülése rendkívül dinamikus. A cég tavasszal lépett be az ízesített vizek piacára 3 termékkel, amelyek a rövid periódus ellenére gyorsan népszerűvé váltak a fogyasztók körében. Az üdítőitalok bevezetésük óta 10% feletti piaci részesedést értek el az ízesített szegmensben.

A változó fogyasztói szokások, és az egészséges táplálkozás melletti elhívatottság ösztönzi a Kékkútit, hogy évente új termékekkel bővítse ásványvíz családját. "Meggyőződésünk, hogy fogyasztóinkat hosszú távon nem az irreálisan alacsony árral, hanem a minőséggel és egyre szélesedő termékkínálattal lehet meggyőzni "- mondta Csete Noémi, a Kékkúti Ásványvíz Zrt. marketingigazgatója.

A hazai ásványvízpiacról elmondható, hogy az ásványvíz-kategórián belül még mindig a szénsavas vizek vezetik a piacot. Azonban a legnagyobb mértékű növekedést évről évre a szénsavmentes kategóriában tapasztalható. A természetes ásványvizek volumene az elmúlt évben 800 millió liter felett volt Magyarországon. Ez jelenleg kb. 85 liter egy főre eső átlagos ásványvízfogyasztást jelent. "Az egészséges életmód térnyerésével a magyarországi fogyasztásban további növekedésre számítunk, a piacban még bőven van növekedési potenciál" - mondta Jean-Philippe Lebon, a Kékkúti Ásványvíz Zrt. vezérigazgatója. A teljes ásványvízpiac évente mintegy 15-20 százalékkal nő hazánkban. A cég előrejelzései szerint az éves ásványvízfogyasztás 2018-ra eléri a 170 liter fejeként, ez naponta megközelítőleg fél liter ásványvíz elfogyasztását jelenti majd.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 25. csütörtök
Márk
17. hét
Április 25.
Malária világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem