4 °C Budapest

Tapadnak a vásárlók a magasabb árakra

Pénzcentrum
2007. szeptember 14. 13:00

Talán már sikerült eléggé tudatosítani a vásárlókban azt, hogy a drágább nem feltétlenül jobb, és nem biztos, hogy egy termék amiatt olcsó, mert rossz minőségű. A Fortune magazin segítségével most egy másik sztereotípiát döntünk meg, nevezetesen azt, hogy az áremelés elkergetné a vevőket.

Különösen a kisvállalkozásokra jellemző, hogy túlságosan nagy hangsúlyt fektetnek az árak alacsonyan tartására a feszített versenykörülmények közepette. Egyre többen hangsúlyozzák azonban - ennek persze a vásárlók már kevésbé örülhetnek -, hogy néha bizony sokkal könnyebb helyzetbe hozhatnák magukat egy-egy áremeléssel ezek a vállalkozások.

Természetesen mindezt nem lehet csak úgy egyszerre elhatározni, mint minden üzleti döntést, ezt is alapos és komoly mérlegelés kell, hogy megelőzzön. Meg kell vizsgálni a tényleges versenyhelyzetet, illetve feltérképezni a vásárlói közönséget, milyen árrugalmasságot mutatnak.

Azt sem szabad elfelejteni, hogy még egy viszonylag alacsony mértékű árnövelés is jóval magasabb bevételeket eredményezhet. Az sem jelenthet problémát bizonyos esetekben, ha néhány vásárlót elveszítünk a magasabb árakat.

Persze mindenben az arany középutat kell választani, az egyáltalán nem használ a vállalkozásunknak, ha a vevőink nagy része elpártol tőlünk. Az áremeléstől való félelem minden bizonnyal egyébként abból fakadhat, hogy a vállalkozások alulbecslik árazási erejüket.

Nem szabad megfeledkezni arról, hogy az általunk elkészített termék, illetve szolgáltatás mekkora hozzáadott értéket képvisel, illetve mi az, amit csak a mi vállalkozásunk tud nyújtani, például a gyorsaság, a kiszolgálás különlegessége terén, ugyanis ez az, amiért minket különösen megkedvelhetnek vevőink, és ami miatt képesek lenyelni a magasabb árakat is.

A nagyon dörzsölt vállalkozók általában rendszeres időközönként megvizsgálják versenytársaik árait, sőt, az általuk képviselt minőséget is az iparági kapcsolataik révén, s így alakítják ki döntéseiket. Néhányan még ennél is messzebbre merészkednek, egyenesen vásárlóik attitűdjét mérik fel, személyes elbeszélgetés, vagy kérdőívezés útján.

Készíts karácsonyi filmet Molnár Piroskával és Vilmányi Benettel! (x)

A legtöbb filmrajongó arról álmodik, hogy egyszer majd maga is részt vesz egy film megalkotásában – eljött az ő idejük.

Rengeteg munkavállaló készül most erre: már ezt is kaphatnak a bónusz mellé

Már csak pár hét van karácsonyig, így minden cégnél napirenden van a kérdés, hogy milyen formában köszönjék meg a dolgozók egész éves munkáját.

A Brancs megmondja: ezek kellenek, hogy megvalósítsd vállalkozás ötleted

A Brancs kampányait készítő szakemberekkel beszélgettünk arról, hogy mi a receptje egy sikeres vállalkozásnak.

Új őrület terjed Magyarországon: ez lesz 2023 slágere a magyar wellnessekben?

Nem csoda hát, hogy egyre több panzió igyekszik az egész szezon alatt különlegesebb programokat, lehetőségeket kínálni az arra utazóknak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. december 10. szombat
Judit
49. hét
December 10.
Az emberi jogok napja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Mibe fektessünk 2023-ban?
Háború, energiaválság, infláció - Védelem a befektetéseinknek
Agrárszektor Konferencia 2022
Az év agráreseménye, 2 nap szakma Siófokon!
EZT OLVASTAD MÁR?