16 °C Budapest

Profitok házassága - ki az esküvők legnagyobb nyertese?

Pénzcentrum
2007. augusztus 31. 08:01

Az utóbbi időkben az internetes cégek közül kitűnt egy olyan vállalat, amely nemcsak egyedi szolgáltatásaival hívta fel magára a figyelmet, de részvényeinek árfolyama is száguldásba kezdett. A The Knot fő profilja, hogy esküvők szervezéséhez nyújt segítséget a szerelmespároknak, és versenytársai sorozatos felvásárlásával csaknem egyedül maradt az online esküvői portálok piacán. Most számos tényező utal arra, hogy érdemes a cég papírjaiba fektetni, márcsak azért is, mert esküvők mindig lesznek, amelyek az Egyesült Államokban évente közel 72 milliárd dolláros üzletet jelentenek. Egyre több pár szán napjainkban jelentős összegeket arra, hogy megvalósítsa az "álomesküvőt", így a kereslethez igazodva az esküvőszervező cégek számos lehetőséget kínálnak trópusi szigeteken, messzi tájakon és extrém helyeken tartandó mennyegzőkre. Az Egyesült Államokban évente 72 milliárd dolláros üzletet jelentenek az esküvők, amelyből egyre inkább kiveszik részüket az online cégek is, akik az információs társadalom igényeire fókuszálva interneten keresztül kínálnak különböző szolgáltatásokat és termékeket. Ehhez nagyban hozzájárul, hogy a nők átlagosan 25, a férfiak 27 évesen kötelezik el magukat, amely az online portáloknak kedvez. Az elmúlt időszakban egy társaság tűnt ki az iparágban, a "The Knot" nevezetű cég ugyanis versenytársai fokozatos felvásárlásával uralja az online esküvői portálok piacát. Évente mintegy 2.4 millió pár köt házasságot az Egyesült Államokban, akik átlagosan 20,000 dollárt költenek egy esküvőre. Egy évvel ezelőtt a Knot felvásárolta legnagyobb riválisát, a WeddingChanell-t, amely domináns pozícióhoz juttatta a társaságot a szektor online vállalatai között. Klikk a képre! Az online cégek bevételeinek jelentős hányadát teszik ki a hirdetésekből befolyó összeg. A frissházasok 99%-a utazik nászútra, és összesen 8 milliárd dollárt fordítanak a párok az utazásra évente, amely különösen vonzóvá teszi hirdetési szempontból az utazási irodák számára a The Knot honlapját. Esküvői ajándékra összesen 19 milliárd dollárt fordítanak a meghívottak, ez pedig olyan újfajta szolgáltatást hívott életre, amely a jegyeseknek online nászajándék-regisztrációs lehetőséget kínál. A szolgáltatás a WeddingChanell akvizíciójával már a Knot is nyújtani tudja, az üzletág az utóbbi negyedévekben a növekedés hordozója lett. A WeddingChanell-lel többek között a Bloomingdale's, a Macy's, a Home Depot és a Tiffany is kapcsolatban áll. The Knot Az 1996-ban alapított The Knot fő profilja olyan termékek és szolgáltatások kínálata, amely a házasulandó párok igényeire fókuszál. Egyrészt a társaság honlapján minden információ megtalálható ahhoz, ami egy esküvő szervezéséhez szükséges, emellett termékeket is árusít, valamint a WeddingChanell akvizíciója lehetővé tette, hogy már nászajándék-regisztrációs szolgáltatásokat is kínál. Emellett a nemzeti The Knot Weddings Magazine és a regionális The Knot Weddings esküvői lapok kiadója is. Naponta mintegy 3,000 új tag regisztrál a társaság honlapján. Azzal, hogy 2006 szeptemberében felvásárolta legnagyobb riválisát, a WeddingChanellt, csaknem 80%-os részesedésre tett szert az online esküvői portálok között. A The Knot stratégiája, miszerint összes nagyobb riválisát felvásárolta az online esküvői portálok között kifizetődni látszik, ugyanis ezáltal egyre több szolgáltatással bővíti tevékenységi körét a cég, amelyek az eredmények dinamikus növekedését biztosítják. A befektetési sztori Amennyiben közelebbről szemügyre vesszük a társaságot, számos indokot találunk, amiért érdemes lehet a Knot részvényeiből vásárolni. Miután riválisait felvásárolta, gyakorlatilag nincs versenytársa az online esküvői portálok között, és nemcsak hogy a legnépszerűbb internetes oldal lett az iparágban, de a második helyezett brides.com is csak hatodennyi látogatóval büszkélkedhet. A WeddingChanell akvizíciója rendkívül jó döntésnek bizonyult. Egyrészt mert viszonylag alacsony árazási szinten jutott a vállalat versenytársához, mintegy 80 millió dollárt fizetett érte, amely a JP Morgan becslései szerint 5.5-szörös EBITDA-szorzót jelent. Másrészt a felvásárlással létrejövő szinergiák költséghatékonyság-javító hatása sem elhanyagolható. A legfontosabb azonban mégis az, hogy a WeddingChanell nászajándék-regisztrációs szolgáltatása jól kiegészíti a The Knot tevékenységi körét, valamint az üzletág 90% feletti bruttó fedezeti szinttel működik. A The Knot a média minden formájában képviselteti magát (internet, magazinok, könyvek,...), és folyamatosan bővíti szolgáltatásai körét. Diverzifikáció címén elindította a The Nest weboldalt, amely a frissen házasodott párok igényeit elégíti ki többek között pénzügyi tippekkel, ingatlanvásárlási tanácsokkal, lakásberendezési ötletekkel, sőt, a felhasználók akár párkapcsolati gondjaikhoz is kaphatnak útmutatást. A Lilaguides pedig az újonnan szülővé váló párokat célozza meg. A The Knot eredményei magukért beszélnek. A 12 havi gördülő árbevétel és üzemi eredmény emelkedő trendet követ, és a költséghatékonyság folyamatosan javul a vállalatnál. Ehhez az is hozzájárul, hogy a teljes bevételen belül nagy arányt, 2007 második negyedévében mintegy 44%-ot képviselnek az online hirdetések, amelyek rendkívül magas bruttó fedezeti szinttel működnek. Ezt mutatja az is, hogy míg öt évvel ezelőtt a bruttó fedezeti szint 65% körül alakult, 2006-ban már közel 80%-ot ért el. Az elemzői várakozások szerint még nagy profitnövekedés előtt áll a társaság, 2008-ra és 2009-re közel 40%-os növekedési ütemet jósol a piac. Viszont némi kockázatot jelent, hogy az előretekintő P/E ráták azt mutatják, hogy az átlagon felüli növekedési dinamika már beépült a részvények árfolyamába. A részvények árfolyama meglehetősen volatilis... A részvények árfolyama meglehetősen nagy volatilitást mutatott az elmúlt időszakban, ami annak tudható be, hogy a WeddingChanell akvizíciója kezdetben nem a várt ütemben növelte a profitot, amellyel a hirdetési bevételek nagymértékű gyarapodásának elmaradása okolható. Ez azért volt különösen negatív, mert a teljes bevétel jelentős részét teszik ki a hirdetési bevételek A WeddingChanell.com hirdetési bevételei megfeleződtek az első negyedévben 2006 azonos időszakához viszonyítva, és a szerződések megújítási rátája csak 40%-ot ért el. Egyrészt a WeddingChanell a felvásárlását megelőzően a hirdetőknek a fejlesztések következtében több kattintást ígért, mint amit végül teljesíteni tudott. Így a negyedik negyedévben több hirdető is felbontotta a szerződést, amikor a megújításokra került volna sor. Ekkor a The Knot felszámolta a WeddingChanell hirdetésekkel foglakozó csapatát, és átmeneti megoldásokat vezetett be. E célból olyan szerződéseket kötött, melyben kapcsolt szolgáltatásokat kínált: ügyfele mind a The Knot, mind a WeddingChanell oldalán hirdethetett. Azonban a WeddingChanell okozta csalódásokat követően a hirdetők vonakodtak szerződést kötni a The Knot-tal is. Ennek volt köszönhető, hogy míg a hirdetési bevételek 25%-os növekedési dinamikát mutattak a negyedik negyedévben, addig az első negyedévben ez 10%-ra esett vissza. Emellett a WeddingChanell szegényes dizájn-ja is elriasztotta a hirdetőket, amely ellen a The Knot már számos lépést tett. Ezek már a második negyedévben éreztették hatásukat, amikor közel 50%-kal gyarapodott a hirdetési bevétel az egy évvel ezelőtti értékhez képest. Mivel a menedzsment nem ad várakozásokat, a negyedéves eredmények gyakran okoznak meglepetést a piacnak. A negyedik negyedéves gyorsjelentést követően egy nap alatt 20%-ot esett az árfolyama kiemelkedő forgalommal, miután az időszak egy részvényre jutó nyeresége csak kismértékben haladta meg a várakozásokat, amely szokatlan volt a megelőző negyedévekhez viszonyítva. Emellett a hirdetési bevételek alakulása is kiábrándította a befektetőket. Bár a harmadik negyedévben szintén "csak" 10%-kal haladta meg az EPS az elemzői konszenzust, azonban az akkor záruló WeddingChanell akvizíciót körüllengő optimizmus miatt tovább emelkedett a részvények árfolyama. Az első negyedévben viszont az eredmények szignifikánsan elmaradtak a várakozásoktól, valamint a szerződések rendkívül alacsony megújítási rátája is kiábrándította a befektetőket, ami újabb 15%-os esést eredményezett a részvények árfolyamában, és az elemzői várakozások csökkentését vonta maga után. Ezek után a második negyedévben nem volt nehéz túlteljesíteni a várakozásokat, ami közel 25%-os árfolyam-emelkedést generált egyetlen nap leforgása, alatt kiugró forgalommal. Versenytársak és árazás A The Knot 80%-os piaci részesedéssel rendelkezik az online esküvői portálok között, és a hasonló profilú cégek -mint például a Brides.com, amely a Conde Nast csoport tagja, és az árbevétel alapján a két legnagyobb esküvői magazin, a Bride’s és a Modern Bride kiadója- többnyire magánkézben vannak, így rendkívül nehéz az összehasonlítás. Ezért internetes cégekből állítottunk össze peer group-ot, amelyek között olyan társaságokat is találunk, mint a Yahoo, a Google, az Amazon vagy az Ebay. Mind P/E ráta alapján, mind EV/EBITDA alapján arra a következtetésre juthatunk, hogy a The Knot árazási szintje megközelítőleg megfelel az iparági átlagnak, sőt, enyhén meg is haladja azt. Kockázatok

Az utóbbi időkben az internetes cégek közül kitűnt egy olyan vállalat, amely nemcsak egyedi szolgáltatásaival hívta fel magára a figyelmet, de részvényeinek árfolyama is száguldásba kezdett. A The Knot fő profilja, hogy esküvők szervezéséhez nyújt segítséget a szerelmespároknak, és versenytársai sorozatos felvásárlásával csaknem egyedül maradt az online esküvői portálok piacán. Most számos tényező utal arra, hogy érdemes a cég papírjaiba fektetni, márcsak azért is, mert esküvők mindig lesznek, amelyek az Egyesült Államokban évente közel 72 milliárd dolláros üzletet jelentenek.

Egyre több pár szán napjainkban jelentős összegeket arra, hogy megvalósítsa az "álomesküvőt", így a kereslethez igazodva az esküvőszervező cégek számos lehetőséget kínálnak trópusi szigeteken, messzi tájakon és extrém helyeken tartandó mennyegzőkre. Az Egyesült Államokban évente 72 milliárd dolláros üzletet jelentenek az esküvők, amelyből egyre inkább kiveszik részüket az online cégek is, akik az információs társadalom igényeire fókuszálva interneten keresztül kínálnak különböző szolgáltatásokat és termékeket. Ehhez nagyban hozzájárul, hogy a nők átlagosan 25, a férfiak 27 évesen kötelezik el magukat, amely az online portáloknak kedvez.

Az elmúlt időszakban egy társaság tűnt ki az iparágban, a "The Knot" nevezetű cég ugyanis versenytársai fokozatos felvásárlásával uralja az online esküvői portálok piacát. Évente mintegy 2.4 millió pár köt házasságot az Egyesült Államokban, akik átlagosan 20,000 dollárt költenek egy esküvőre. Egy évvel ezelőtt a Knot felvásárolta legnagyobb riválisát, a WeddingChanell-t, amely domináns pozícióhoz juttatta a társaságot a szektor online vállalatai között.


Az online cégek bevételeinek jelentős hányadát teszik ki a hirdetésekből befolyó összeg. A frissházasok 99%-a utazik nászútra, és összesen 8 milliárd dollárt fordítanak a párok az utazásra évente, amely különösen vonzóvá teszi hirdetési szempontból az utazási irodák számára a The Knot honlapját. Esküvői ajándékra összesen 19 milliárd dollárt fordítanak a meghívottak, ez pedig olyan újfajta szolgáltatást hívott életre, amely a jegyeseknek online nászajándék-regisztrációs lehetőséget kínál. A szolgáltatás a WeddingChanell akvizíciójával már a Knot is nyújtani tudja, az üzletág az utóbbi negyedévekben a növekedés hordozója lett. A WeddingChanell-lel többek között a Bloomingdale's, a Macy's, a Home Depot és a Tiffany is kapcsolatban áll.

The Knot

Az 1996-ban alapított The Knot fő profilja olyan termékek és szolgáltatások kínálata, amely a házasulandó párok igényeire fókuszál. Egyrészt a társaság honlapján minden információ megtalálható ahhoz, ami egy esküvő szervezéséhez szükséges, emellett termékeket is árusít, valamint a WeddingChanell akvizíciója lehetővé tette, hogy már nászajándék-regisztrációs szolgáltatásokat is kínál. Emellett a nemzeti The Knot Weddings Magazine és a regionális The Knot Weddings esküvői lapok kiadója is.


Naponta mintegy 3,000 új tag regisztrál a társaság honlapján. Azzal, hogy 2006 szeptemberében felvásárolta legnagyobb riválisát, a WeddingChanellt, csaknem 80%-os részesedésre tett szert az online esküvői portálok között.

A The Knot stratégiája, miszerint összes nagyobb riválisát felvásárolta az online esküvői portálok között kifizetődni látszik, ugyanis ezáltal egyre több szolgáltatással bővíti tevékenységi körét a cég, amelyek az eredmények dinamikus növekedését biztosítják.

A befektetési sztori

Amennyiben közelebbről szemügyre vesszük a társaságot, számos indokot találunk, amiért érdemes lehet a Knot részvényeiből vásárolni.

  • Miután riválisait felvásárolta, gyakorlatilag nincs versenytársa az online esküvői portálok között, és nemcsak hogy a legnépszerűbb internetes oldal lett az iparágban, de a második helyezett brides.com is csak hatodennyi látogatóval büszkélkedhet.
  • A WeddingChanell akvizíciója rendkívül jó döntésnek bizonyult. Egyrészt mert viszonylag alacsony árazási szinten jutott a vállalat versenytársához, mintegy 80 millió dollárt fizetett érte, amely a JP Morgan becslései szerint 5.5-szörös EBITDA-szorzót jelent. Másrészt a felvásárlással létrejövő szinergiák költséghatékonyság-javító hatása sem elhanyagolható. A legfontosabb azonban mégis az, hogy a WeddingChanell nászajándék-regisztrációs szolgáltatása jól kiegészíti a The Knot tevékenységi körét, valamint az üzletág 90% feletti bruttó fedezeti szinttel működik.
  • A The Knot a média minden formájában képviselteti magát (internet, magazinok, könyvek,...), és folyamatosan bővíti szolgáltatásai körét. Diverzifikáció címén elindította a The Nest weboldalt, amely a frissen házasodott párok igényeit elégíti ki többek között pénzügyi tippekkel, ingatlanvásárlási tanácsokkal, lakásberendezési ötletekkel, sőt, a felhasználók akár párkapcsolati gondjaikhoz is kaphatnak útmutatást. A Lilaguides pedig az újonnan szülővé váló párokat célozza meg.
  • A The Knot eredményei magukért beszélnek. A 12 havi gördülő árbevétel és üzemi eredmény emelkedő trendet követ, és a költséghatékonyság folyamatosan javul a vállalatnál. Ehhez az is hozzájárul, hogy a teljes bevételen belül nagy arányt, 2007 második negyedévében mintegy 44%-ot képviselnek az online hirdetések, amelyek rendkívül magas bruttó fedezeti szinttel működnek. Ezt mutatja az is, hogy míg öt évvel ezelőtt a bruttó fedezeti szint 65% körül alakult, 2006-ban már közel 80%-ot ért el.
  • Az elemzői várakozások szerint még nagy profitnövekedés előtt áll a társaság, 2008-ra és 2009-re közel 40%-os növekedési ütemet jósol a piac. Viszont némi kockázatot jelent, hogy az előretekintő P/E ráták azt mutatják, hogy az átlagon felüli növekedési dinamika már beépült a részvények árfolyamába.

  • A részvények árfolyama meglehetősen volatilis...

    TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!

    A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)

    A részvények árfolyama meglehetősen nagy volatilitást mutatott az elmúlt időszakban, ami annak tudható be, hogy a WeddingChanell akvizíciója kezdetben nem a várt ütemben növelte a profitot, amellyel a hirdetési bevételek nagymértékű gyarapodásának elmaradása okolható. Ez azért volt különösen negatív, mert a teljes bevétel jelentős részét teszik ki a hirdetési bevételek

    A WeddingChanell.com hirdetési bevételei megfeleződtek az első negyedévben 2006 azonos időszakához viszonyítva, és a szerződések megújítási rátája csak 40%-ot ért el. Egyrészt a WeddingChanell a felvásárlását megelőzően a hirdetőknek a fejlesztések következtében több kattintást ígért, mint amit végül teljesíteni tudott. Így a negyedik negyedévben több hirdető is felbontotta a szerződést, amikor a megújításokra került volna sor.

    Ekkor a The Knot felszámolta a WeddingChanell hirdetésekkel foglakozó csapatát, és átmeneti megoldásokat vezetett be. E célból olyan szerződéseket kötött, melyben kapcsolt szolgáltatásokat kínált: ügyfele mind a The Knot, mind a WeddingChanell oldalán hirdethetett. Azonban a WeddingChanell okozta csalódásokat követően a hirdetők vonakodtak szerződést kötni a The Knot-tal is. Ennek volt köszönhető, hogy míg a hirdetési bevételek 25%-os növekedési dinamikát mutattak a negyedik negyedévben, addig az első negyedévben ez 10%-ra esett vissza. Emellett a WeddingChanell szegényes dizájn-ja is elriasztotta a hirdetőket, amely ellen a The Knot már számos lépést tett. Ezek már a második negyedévben éreztették hatásukat, amikor közel 50%-kal gyarapodott a hirdetési bevétel az egy évvel ezelőtti értékhez képest.


    Mivel a menedzsment nem ad várakozásokat, a negyedéves eredmények gyakran okoznak meglepetést a piacnak. A negyedik negyedéves gyorsjelentést követően egy nap alatt 20%-ot esett az árfolyama kiemelkedő forgalommal, miután az időszak egy részvényre jutó nyeresége csak kismértékben haladta meg a várakozásokat, amely szokatlan volt a megelőző negyedévekhez viszonyítva. Emellett a hirdetési bevételek alakulása is kiábrándította a befektetőket. Bár a harmadik negyedévben szintén "csak" 10%-kal haladta meg az EPS az elemzői konszenzust, azonban az akkor záruló WeddingChanell akvizíciót körüllengő optimizmus miatt tovább emelkedett a részvények árfolyama.


    Az első negyedévben viszont az eredmények szignifikánsan elmaradtak a várakozásoktól, valamint a szerződések rendkívül alacsony megújítási rátája is kiábrándította a befektetőket, ami újabb 15%-os esést eredményezett a részvények árfolyamában, és az elemzői várakozások csökkentését vonta maga után. Ezek után a második negyedévben nem volt nehéz túlteljesíteni a várakozásokat, ami közel 25%-os árfolyam-emelkedést generált egyetlen nap leforgása, alatt kiugró forgalommal.


    Versenytársak és árazás

    A The Knot 80%-os piaci részesedéssel rendelkezik az online esküvői portálok között, és a hasonló profilú cégek -mint például a Brides.com, amely a Conde Nast csoport tagja, és az árbevétel alapján a két legnagyobb esküvői magazin, a Bride’s és a Modern Bride kiadója- többnyire magánkézben vannak, így rendkívül nehéz az összehasonlítás. Ezért internetes cégekből állítottunk össze peer group-ot, amelyek között olyan társaságokat is találunk, mint a Yahoo, a Google, az Amazon vagy az Ebay.


    Mind P/E ráta alapján, mind EV/EBITDA alapján arra a következtetésre juthatunk, hogy a The Knot árazási szintje megközelítőleg megfelel az iparági átlagnak, sőt, enyhén meg is haladja azt.

    Kockázatok

    A társaság elmúlt negyedévekben nyújtott teljesítménye rendkívül meggyőző, és a sorozatos akvizíciókkal domináns helyzetbe került. Ennek ellenére fel kell hívni a figyelmet az általános részvénypiaci kockázatokon felül a következő tényezőkre:

  • A transzparencia rendkívül alacsony a társaságnál, mivel a menedzsment nem ad várakozásokat, a gyorsjelentéseket követően az árfolyam nagymértékű elmozdulása figyelhető meg.
  • Egy új belépő megjelenése megrendítheti a cég vezető piaci pozícióját.
  • Az árbevétel növekedési üteme a várakozások szerint a jövőben megtorpan, egyelőre kérdéses, hogy a nagymértékű profitnövekedést mivel szándékozik fenntartani a vállalat a jövőben.
  • Az akvizíció negatív hatása ismét előtérbe kerülhet.

  • NAPTÁR
    Tovább
    2021. május 13. csütörtök
    Szervác, Imola
    19. hét
    Ajánlatunk
    KONFERENCIA
    Tovább
    HR Revolution 2021
    Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
    EZT OLVASTAD MÁR?