3 °C Budapest

A megbízhatóság már a múlté? A legjobb márkák is buktak...

Pénzcentrum
2007. augusztus 17. 11:00

Nyilvánosságra hozta legfrissebb fogyasztói elégedettség felmérésének eredményeit a University of Michigan, mely adatok tanulsága szerint a vásárlók továbbra is kedvelik ugyan a korábban rendkívül elismert Google és Apple márkákat, az ezeknél tapasztalt elégedettségi szint azonban csökkent az előző évhez képest.

A felmérés készítőinek tapasztalatai szerint a pontértékek elmozdulása azért rendkívül releváns mutató, mert egy-egy vállalat pénzügyi eredményei rendszerint ezzel az indikátorral azonos irányba mozdulnak.

Az Apple tavalyi 83 pontos értéke idén 79-re csökkent, míg a Google 81-ről 78 pontra tornázta vissza magát. Az ellenpólust a Yahoo képviseli, mely 76-ról 79 pontra növelte fogyasztói elégedettségi indexét. (A pontokat 100-as skálán mérik.)

Fontos megjegyezni, hogy a megbízhatóságáról híres Apple még a pontveszteség ellenére is megelőzi iparágában a második helyezett HP-t, a Google-t azonban a fentieknek megfelelően átugrotta a Yahoo, mely modernebb formát öltött a közelmúltban. Szakértők szerint a piacvezető Google rendkívül sokat kockáztatna egy esetleges megújulással, hiszen elidegeníthetné hűséges felhasználóinak egy részét.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. december 17. szerda
Lázár, Olimpia
51. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?