13 °C Budapest

A megbízhatóság már a múlté? A legjobb márkák is buktak...

Pénzcentrum
2007. augusztus 17. 11:00

Nyilvánosságra hozta legfrissebb fogyasztói elégedettség felmérésének eredményeit a University of Michigan, mely adatok tanulsága szerint a vásárlók továbbra is kedvelik ugyan a korábban rendkívül elismert Google és Apple márkákat, az ezeknél tapasztalt elégedettségi szint azonban csökkent az előző évhez képest.

A felmérés készítőinek tapasztalatai szerint a pontértékek elmozdulása azért rendkívül releváns mutató, mert egy-egy vállalat pénzügyi eredményei rendszerint ezzel az indikátorral azonos irányba mozdulnak.

Az Apple tavalyi 83 pontos értéke idén 79-re csökkent, míg a Google 81-ről 78 pontra tornázta vissza magát. Az ellenpólust a Yahoo képviseli, mely 76-ról 79 pontra növelte fogyasztói elégedettségi indexét. (A pontokat 100-as skálán mérik.)

Fontos megjegyezni, hogy a megbízhatóságáról híres Apple még a pontveszteség ellenére is megelőzi iparágában a második helyezett HP-t, a Google-t azonban a fentieknek megfelelően átugrotta a Yahoo, mely modernebb formát öltött a közelmúltban. Szakértők szerint a piacvezető Google rendkívül sokat kockáztatna egy esetleges megújulással, hiszen elidegeníthetné hűséges felhasználóinak egy részét.

Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?