Új társasággal bővül a közeljövőben az MFB csoport, amely a Jeremie program holdingalapját lesz majd hivatott kezelni - írja a Világgazdaság.
Az MFB Zrt. tulajdonában lévő új társaság nem a korábban tervezett Jeremie Zrt. nevet viseli majd, hanem Magyar Vállalkozásfinanszírozási Zrt.-ként lesz majd bejegyzeve. Az egymilliárd forintos jegyzett tőkével rendelkező cég kezeli majd a tőkehiányos kkv-k forráshoz jutásának megkönnyítését segítő Jeremie program holdingalapját.
A holdingalaphoz a kkv-k pénzügyi közvetítőkön keresztül juthatnak, a közvetítőket nyílt pályázaton választanák ki. A források felhasználása, lekötése így a közvetítők teljesítményén múlik majd.
2007 és 2013 között a Jeremie programra mintegy 175 milliárd forint áll rendelkezésre, amely közvetetten több mint 2000 milliárd forinttal ösztönözheti a kkv-k fejlesztését. A program három konstrukciója közül az első szeptemberben indul, a mikrohitelezés célja a kereskedelmi bankok által nem finanszírozott, de hitelképes vállalkozások forrásbővítésének megvalósítása. A hét év során erre a célra 35 milliárd forintot szánnak.
A második programelem a kkv-k hitelhez jutásának megerősítése garanciaeszközökkel, erre 80 milliárd forintot különítenek majd el. A harmadik "pillér" keretében kockázati-tőkelapokat hoznak majd létre, ennek forrása hét év alatt 60 milliárd forint lehet.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








