A csalóknak úgy tűnik sikerült megtalálniuk azt a piaci rést, amely számukra üdvös, számunkra azonban már kevésbé bizonyul örvendetesnek. Számtalanszor hírt adtunk már arról, hogy a magánszemélyek személyes adatait a legkülönfélébb módszerekkel próbálják meg kicsalni annak érdekében, hogy a későbbiekben azzal majd visszaélhessenek. Mostantól az amúgy is sokszor sanyarú sorsú kisvállalkozások képezik a célkereszt közepét.
Mindez egyelőre az amerikai kisvállalatokat fenyegeti leginkább, de jobb félni, mint megijedni és tudatosan, felkészülten várni, hogy esetleg nálunk is megjelenjen ez a visszaélési forma.
Mi történik, ha egy bűnöző ugyanabban az irodaházban bérel irodát, mint ahol a mi vállalkozásunk is székel? Ebből még nincs gond, abból viszont már igen, hogy vállalati hitelkártya igénylést ad le a mi vállalkozásunk neve alatt. A hitelt megkapja, mivel a név és cím megegyezik a kártyát már azonban az ő postaládájában fogja megtalálni.
Később az utcán jó pénzért megszabadul a kártyáktól és eltűnik a színről mielőtt még felfedezné a cégtulajdonos, hogy valami nem stimmel a számlájával. A BusinessWeek írása szerint egyre gyakrabban esnek csalások áldozatává a vállalkozások, mivel általában a társaságok hitelkerete magasabb, vagyis itt sokkal kevésbé kelti fel a figyelmet egy-egy magasabb összegű tranzakció.
Ráadásul a legtöbb törvényi szabályozás nem tekinti a vállalati adatok eltulajdonítását bűncselekménynek. Egyelőre ugyanakkor nehéz megmondani, hogy a csalások hány százaléka érint valamilyen vállalkozást, ugyanis a statisztikák általában csupán a fogyasztói panaszokat tartalmazzák.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Szakemberek szerint a legveszélyeztetettebb kategória a kisvállalkozások köre, ugyanis ők vagy nem tudnak, vagy nem is akarnak elég figyelmet fordítani a megfelelő védelemre és az óvintézkedések meghozatalára.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








