Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Nem csak a fagykár miatt járhatnak rosszul a gyümölcstermelők, nem csupán a dinnyéért, hanem a többi gyümölcsért is kevesebbet kapnak, mivel a piacokon még ott maradt a mediterrán áru - olvasható a Népszabadságban.
Lipták László dinnyetermelő szerint 8 eurócentnél olcsóbban már nem is érdemes a dinnyét felszedni, kedden pedig ennyt fizettek Medgyesegyházán egy kiló exportdinnyéért. A tisztított, ládába tett dinnye kilója ennél magasabb, 20-25 forint kilója. A budapesti nagybani piacon pedig akár 35-40 forintos árban is lehet reménykedni.
Tóth Ferenc, tiszakécskei dinnyés szerint tavaly még augusztusban is 50 forint körüli árat fizettek a kereskedők, idén már a szezon elején örülnek, ha 20 forintot kapnak. A termelő ezért a kereskedelmi láncokat okolja, akik már napokkal megelőzően akciós, 100 forint alatti áron kínálták az importdinnyét.
Mártonffy Béla, a FruitVeb Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet ügyvezetője szerint idén várhatóan 200-220 ezer tonna dinnye terem itthon. Ennek több mint kétharmadát, mintegy 150 ezer tonnát külföldön értékesítenek majd. Mártonffy szerint hiába kezdődött jól a szezon, idén a szokásosnál két-három héttel korábbi bő termés "ráfutott" a még piacon lévő mediterrán árura, s a túlkínálat okozott árzuhanást.
Emellett a fontosabb piacokon tartó hetek óta hűvös időjárás miatt kevesen vesznek dinnyét. Az ügyvezető szerint a termelők helyzetén a szövetkezés segíthet.
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.


