Génmanipulált termékek, túlpermetezett növények és még hosszan folytathatnánk azon hírek sorát, amelyekkel nap mint nap találkozhatunk. Talán ennek is betudható, hogy egyre többen keresik a bio termékeket a boltok polcain. Azonban amíg a kereslet élénklődik, addig a kínálat egyre csökken. Nem éri meg belevágnia biobizniszbe, csak ha van rá állami támogatás. A bio tehát nem nagy üzlet a termelőknek, annál nagyobb viszont a feldolgozóknak és kereskedőknek.
Sokan csak reklámcélokból tüntetik fel termékükön a bio jelzőt. Garanciát arra, hogy valóban bioeljárással termett, készült a csomagolásban található élelmiszer, a Biokontroll embléma jelent. Kétféle biotermelő van: a megszállott, aki évszázados módszerekkel küzd a károsítókkal szemben, a másik a nagyobb haszon reményében vág bele a biobizniszbe. A remélt 30-50 százalékos felárért mindketten komoly pluszköltséget vállalnak. Mind ez ideig pedig lassan, de évről évre nőtt a biofogyasztás: a fejlettebb élelmiszer-kultúrájú országokban a teljes piac néhány százalékáig az elmúlt 30 évben - írja a Népszabadság.
Magyarországon egyelőre alig fél százalékra tehető a biotermékek részesedése a fogyasztásból - tehát van még tér a fejlődésre. Hazánkban 120 ezer hektáron, azaz a termőterület két százalékán termesztenek bioélelmiszert. Ez az arány az uniós átlag mintegy fele.
Az elmúlt években azonban megállt a biotermesztés növekedése. A korábbi gyors megugrást ugyanis az új biotermesztőknek szóló támogatási program segítette elő, ez viszont már kifutott, így a jelentkezők száma is apad. Az új belépőknek a piacon kellett volna, illetve kellene megtalálniuk számításaikat. Ez azonban nem egyszerű: a hétköznapiról a biotermesztésre való átállás évei alatt csak nőnek a költségeik. A remélt extra árbevétel addig várat magára, amíg a szigorú ellenőrök meg nem adják a bio jelzőt a terménynek. A helyzet 2009-től változhat: az Új Magyarország vidékfejlesztési program keretében induló pályázatok segítik az ökogazdálkodókat - vagyis támogatással újra rentábilissá válhat biotermelőnek lenni.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Vitézy Dávid programadója: Gyurcsányozás és Budapest-ellenes minisztérium helyett a város legyen a középpontban!
- Az első 5 helyen különböző csapat pilótái végeztek - őrületesen kezdődött a kínai F1-hétvége
- Svájc államfőjét fogadta Orbán Viktor a Karmelitában
- 44 napos választás kezdődik Indiában
- Ukrajna belsejét bombázza Oroszország
- Nagy Márton: újabb üzemanyagárstop jöhet - itt vannak a friss adatok