Az USA példáját követve Németországban is megtartották Európa első szellemi termékeket kínáló árverését - olvasható a Világgazdaságban.
Bár a müncheni aukció forgalma egyelőre alulmúlta a tengerentúliakét, a rendező cég, az IP Auction (IPA) szerint kedvező, hogy a felkínált 300 tétel harmadát elvitték.
Az aukció mögött az az ötlet húzódik, hogy több cég tulajdonában is vannak olyan találmányok szabadalmai, amelyek végül nem vezettek új termék kifejlesztéséhez. Ez a kihasználatlan szellemi vagyon azonban érdekes lehet más profilú vállalatoknak, akiknek jobban megéri ezeket a technológiákat megvásárolni, mint maguknak kifejleszteni.
Eddig azonban ezeket a cseréket zárt ajtók mögött, bilaterális úton próbálták a vállalatok elintézni, a nyilvánosság kizárása mellett. Manfred Petri, az IPA szóvivője szerint emiatt a folyamat általában nagyon sokáig tartott, s a versenyhelyzet hiánya miatt valószínűleg nem is az optimális áron került megkötésre az üzlet.
A világ első ilyen aukcióját egyébként a chicagói Ocean Tomo nevet viselő cég rendezte meg a tengerentúlon 2006-ban, melyet azóta még két árverés követett. A legutolsó árverés forgalma elérte a 11,4 millió dollárt, amelyből egyetlen leütési tétel ára például 3 millió dollárt tett ki.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Magyarországon úgynevezett szellemitermék-börzén lehet szabadalmak, találmányok között válogatni. Az Innoforumot immáron 15. alkalommal rendezik meg, június 11-12 között. Az Innoforum látogatása, valamint az azon folyó tárgyalásokon való részvétel ingyenes. A résztvevők és látogatók számára ezen felül térítés nélkül biztosítanak jogvédelmi és üzleti tanácsadást, műszaki információkat, valamint technológiaközvetítést.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








