Több mint a kétszeresére emelkedett 2006-ban a nem teljesítő adóssá válók aránya a spekulatív kockázati kategóriába sorolt európai vállalatok között.
A Moody's Investors Service éves jelentése szerint, a tavaly nem fizetővé vált, magas hozamú besorolással ellátott európai cégadósok aránya 1,9 százalékra nőtt a 2005-ben mért 0,8 százalék után. A cég megjegyzi ugyanakkor, hogy a hátralékba került európai vállalati adósok éves aránya az elmúlt öt év átlagában 4,5 százalék volt.
A Moody's spekulatív listáján szereplő cégek közül tavaly öt vált nem fizetővé; három vállalat kötvényadósságával, egy bankadóssággal, egy pedig mind kötvény-, mind bankadósságával hátralékba került. Egy évvel korábban két európai cégadós került fel a nem fizetők listájára.
A nem teljesítővé vált adósságösszeg emelkedése még meredekebb volt: tavaly összesen 1,3 milliárd euró adósság után váltak nem fizetővé európai cégek; ez majdnem a négyszerese az előző évi összegnek,
A cég mindazonáltal megjegyzi, hogy a tavalyi összeg is jóval elmarad az elmúlt öt év éves átlagától, ami 14,7 milliárd euró; 2002-ben például majdnem 52 milliárd euró vállalati adósság vált nem teljesítővé a minősítő intézet európai cégadósi listáján.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








