2024. január 1-től jelentős mértékben átalakult a megtett úttal arányosan fizetendő elektronikus útdíjfizetési rendszer.
A pandémia két éve a turizmusra, és ezen belül is a repülőtársaságokra mérte az egyik legnagyobb ütést. Az elbocsátásokat most szenvedi meg igazán a szektor: a pandémia után sokan utaznának, azonban nincs elég ember a reptereken, így világszerte káosszal találkozhatnak most a nyaralni indulók – írja a Telex.
Ugyan a koronavírus-járvány már nem korlátozza a légi közlekedést, most az utóbbi két év pályaelhagyásai, valamint a reptéri sztrájkok miatt alakult ki globális szintű utazási káosz. Sok órás várakozásról, csuszásokról és törölt járatokról hallani mindenhonnan, ugyanis a légi közlekedés egyértelműen nem volt felkészülve a járvány után utazni vágyók tömegére. A probléma ugyanúgy érinti a fapados és a hagyományos légitársaságokat; járatok ezrei kerültek már törlésre az emberhiány miatt. Az adatok is jól bizonyítják a problémát: az USA-ban nem kevesebb, mint 300%-kal nőtt meg a légitársaságok elleni panaszok száma a járvány előttihez képest, Európában pedig óriásit nőtt a késések száma.
Budapesten a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közleménye szerint heti 10-15 járatot törölnek üzemelési okokból, és általánossá vált, hogy a járatok az emberhiány miatt nem, vagy csak részben hozzák el az utasok poggyászait. Jelenleg a munkaerőhiány három fő területet érint: a reptéri infrastruktúra fenntartását (utasellátás, biztonsági ellenőrzés,), a földi kiszolgálást (becsekkolás) és a légi irányítást. Ráadásul idén nyáron már annyian utaznának, hogyha minden állás be lenne töltve a reptereken, akkor is lennének logisztikai problémák. Ezt a helyzetet még tovább rontják a sztrájkok, melyek hatása sok országba gyűrűzhet be. Jelenleg a légitársaságok úgy tudják kezelni a helyzetet, hogy hosszabb időt hagynak a járatok között, vagy pedig járatokat törölnek, így alkalmazkodva a repterek csökkent kapacitásához.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így vásárolj 50 százalékkal olcsóbban az ALDI-ban: itt az ételpazarlás vége
Az ALDI Magyarország kiterjesztette élelmiszermentési programját.
- Izrael megölte a Hamász egyik magas rangú katonai vezetőjét
- Az Országgyűlésben is téma volt Vitézy Dávid indulása
- Budapest több forgalmas útját, a belváros egy részét is lezárják – térkép
- Útzár - felborult egy katonai terepjáró az M5-ös autópályán
- Szigorítás jön, ugorhat a sportos diákok apró kedvezménye
- Német–osztrák gázvita: 100 millió eurós többletköltséget jelent egy pótlék Ausztriának