Sokan élnek az M1 regionális matrica kedvezményes lehetőségével, közel 23 ezer darab 2026-os e-matrica fogyott az első héten.
A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a járványidőszak alatt sem hagyott fel a turisztikai piacépítéssel. Ennek sikerét igazolja, hogy hazánk idén négy díjat is kapott a kínai turisztikai szakma meghatározó éves eseményén, a National Tourism Fashion Awards-on.
Az előző évben kiemelkedő teljesítményt nyújtó szereplőket díjazó eseményen a kínai nemzeti turisztikai díj szervezőbizottsága a „top 10 legjobban várt turisztikai desztináció”, a „top 10 legjobb desztinációs promóciót bemutató desztináció”, valamint a „top 10 innovatív, élő közvetítéssel megrendezett desztinációs rendezvény” közé is beválasztotta hazánkat. Magyarországnak ítélték továbbá a „Kreatív Rendezvény Díj”-at is, a kínai turisztikai szakembereknek szervezett pekingi rendezvényért, melynek fő célja volt hazánk turisztikai és gazdasági kínálatának népszerűsítése, és a turizmus területén működő vállalkozások piacra jutásának elősegítése.
Az elismerések közül a legrangosabb a „top 10 legjobban várt turisztikai desztináció” díja, amelyet a közép-európai régióból egyedül Magyarországnak ítéltek meg, de rajtunk kívül egész Európából is csak három másik ország - Franciaország, Németország és Hollandia - került be a válogatásba.
Jakab Zsófia, az MTÜ marketing és kommunikációs vezérigazgató-helyettese elmondta: „A rangos elismerések által újabb megerősítést kaptunk arról, hogy az elmúlt években sikeresen alkalmazkodtunk a megváltozott körülményekhez. A turizmus további élénkítése érdekében kitűzött stratégiai célunk, hogy a jövőben az értékesítés és a marketing kapja a legfőbb hangsúlyt. A nemzetközi színtéren folyamatosan azon dolgozunk, hogy minél több küldőpiacra eljuttassuk az üzenetet: Magyarország biztonságos úti cél minden ideérkező turista számára.”
A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint 2021-ben Kínából közel 5 ezer vendég érkezett Magyarországra, akik 46 ezer vendégéjszakát töltöttek el a szálláshelyeken. A vendégek 72%-a Budapestre érkezett. 2022-ben idáig már több mint 7 ezernél tart a kínai vendégek száma, 33 ezer vendégéjszakával, a fővárosba érkezők aránya 76%. Budapesten a kínai látogatók leginkább a Parlamentet és környékét, a Margitszigetet, a Szent István Bazilikát, a Halászbástyát, a Citadellát és a Gozsdu-udvart keresik fel.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








