Négy év után megfordult az utóbbi évek kedvezőtlen folyamata: 2011-ben ismét meghaladta a hétmilliót a feláras vonatokon (InterCity, railjet, EuroCity, EuroNight) utazók száma. Az emelkedés a 2010-es évhez képest közel 500 ezerrel több utazást és 7 százalékosnál nagyobb növekedést jelent - tájékoztatta a Pénzcentrum.hu-t a MÁV-START Zrt.
A minőségi távolsági forgalomban a legjelentősebb utasszám-növekedés a Budapest-Győr-Hegyeshalom, a Budapest-Debrecen-Nyíregyháza és a Budapest-Miskolc-Nyíregyháza vonalon volt tapasztalható. A MÁV-START Zrt. szerint ennek okai összetettek: a MÁV-START Zrt. fejlesztései, a szolgáltatási színvonal folyamatos emelése (railjet vonat bevezetése, óránkénti, kétóránkénti IC közlekedés) jelentős mértékben hozzájárult a feláras vonatok növekvő népszerűségéhez, továbbá erőteljes befolyásoló tényező önmagában az is, hogy a távolabbi munkahelyekre történő ingázás és az üzemanyagár-növekedés nyomán egyre többen választják a vasutat az utazásaikhoz. Ugyancsak hozzájárult az emelkedéshez, hogy 2011-ben a vasúttársaság utasbarát ajánlatokat, kedvezményes felárakat hirdetett meg meghatározott vonalakon és völgyidőnek számító napokon, időszakokban.
15 perccel lassabb az InterCity, mint 20 éve - Vissza a jövőbe? - KATTINTS
A feláras (pót- és/vagy helyjegyköteles) vonatok a nagyobb városok között, a kevesebb megállásokból adódóan rövidebb menetidővel, ütemes menetrendben közlekednek, hangszigeteltek, klimatizáltak. A szerelvényekben közlekedő kocsik - típusuktól függően - további szolgáltatásokat (wifi, konnektorhasználat, pelenkázóasztal, kerékpárszállítás, étkezőkocsi) is nyújtanak.
Kővári Zsolt, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója elmondta, a személyszállító vasúttársaság kiemelt törekvése a távolsági forgalomban közlekedő járműpark színvonalának folyamatos emelése, megújítása, az erre alkalmas járművek számának növelése, illetve a már bevezetett és népszerű IC-szolgáltatások - utazási igényeknek megfelelő - bővítése. A vasúttársaság már a közeljövőben megkezdi az IC vonatokon a konnektorok kiépítését, és előkészíti a WIFI szolgáltatás kibővítését is.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








