Napok óta hangos a hazai sajtó és az utca attól, hogy összedől a BKV, nincs pénz az üzemeltetésre, leáll a szolgáltatás, vagyis technikailag megáll a város. A hírek bár rémisztőek, hiszen némi sejtésünk van róla, milyen lenne a budapestiek egy hétköznapja, ha ez valóban bekövetkezne, mégis a jelen helyzetben ennek valós alapja van. Tarlós István tartott sajtótájékoztatót a Városházán a BKV megmentéséről.
Az eddigi helyzet
A főpolgármester korábban bejelentette, hogy az MKB tavaly december 15-én jelezte a BKV-nak, hogy a január 27-én lejáró 8,9 milliárd forintos folyószámla-hitelkeretet csak állami készfizető kezesség mellett kívánják meghosszabbítani. Így az 58 milliárdos adósságtörlesztési kötelezettséggel, a 41 milliárdos folyó működési hiánnyal - tetézve a 32 milliárdos normatív támogatás decemberi befagyasztásával megoldhatatlan helyzetbe kerülne a főváros tömegközlekedését ellátó vállalat, illetve a fővárosi önkormányzat. A budapesti tömegközlekedés idei működtetéséhez így 73 milliárd forint hiányzik az adósságszolgálat nélkül.
Állami kezesség hiányában, gyors tűzoltásként a szerdára tervezett, ám elhalasztott rendkívüli közgyűlésen vélhetően megszavaztak volna egy kilenc milliárdos tagi kölcsönt a közlekedési cégnek, amit annak április végén vissza kellet volna fizetnie. Azért áprilisig, mert akkor szűnik meg az idei 32 milliárdos állami támogatás zárolása.
Amennyiben leállna a BKV a katasztrófa nem csak az egyéni utazók szintjén jelentkezne, hanem beláthatatlan nemzetgazdasági következményekkel is számolni kell. Az eddigi hírek szerint az azonnali kár mintegy 200 milliárd forintra tehető, ha becsődöl a BKV, ám pontos számokat lehetetlen előre jósolni. Mást ne mondjunk, a cég fizetésképtelenné válásakor indítandó felszámolási, illetve az ennek elkerülését célzó csődeljárás a 4-es metró uniós támogatási szerződésének felmondását okozná. Ebben az esetben pedig a fővárosnak 337-342 milliárd, az államnak 183,4 milliárd forintot kellene visszafizetnie.
A főpolgármester az immáron belátható közelségbe kerülő csőd miatt rendkívüli közgyűlést hívott össze szerdára, ám a Fidesz-KDNP frakciónak köszönhetően a mai napra tervezett rendkívüli Fővárosi Közgyűlést mégsem tartották meg, mert a kormánypártiak ígéretet tettek, hogy felgyorsítják a tárgyalásokat a kormánnyal. Az ötfős tárgyalódelegációnak Tarlós István, György Isván, Bagdy Gábor, Rogán Antal és Németh Zoltán a tagjai, mely listát maga Tarlós is megerősítette. A delegáció legfőbb célja egy 21 milliárdos segítség, valamint a 32 milliárdos normatív keret zárolásának feloldása.
A közgyűlés ugyan elmaradt, a tárgyalódelegáció összeállt, a főpolgármester azonban megtartotta sajtótájékoztatóját a "BKV megmentése" témában.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Sajtótájékoztató
"Az Alstom után a BKV súlyos problémáinak megoldása a kérdés most, a kormány és a Fidesz vezetői azonban azt feltételezik, és állítják, hogy Budapestnek, mint az ország leggazdagabb régiójának meg kell tudni oldania a pénzügyi nehézségeiből adódó gondjait, ám ez tévhit. Bízom benne, hogy a tárgyalások sikeresek lesznek, és megoldódik a kialakult helyzet." - kezdte és zárta a rendkívül rövidre sikerült és szűkszavú felszólalását a főpolgármester.
A feltett kérdések közül csak az eddigi információkat megerősítő válaszokat kapott a sajtó, vagyis a tárgyalódelegáció tagjainak névsorát, és azt, hogy ha nem sikerül megállapodni, akkor legjobb esetben február végén összezuhan a budapesti tömegközlekedés. Annyit azonban elárult Tarlós István, hogy megállapodni csak a miniszterelnökkel hajlandó, vagyis Orbán Viktornak kell kezet nyújtania a főváros tömegközlekedését érintő kérdés rendezésére.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








