A nyáron célzott akcióval is fellépnek a parkolóhelyeket indokolatlanul foglaló, elhagyott autók ellen.
A legálisan működő autóbontók egyik legnagyobb problémája, hogy az országot valósággal ellepik a törvénytelenül működő telephelyek. Egy engedéllyel működő autóbontóra négy illegális szereplő jut a piacon - írja a Világgazdaság.
Mintegy ezer illegálisan működő autóbontó és hulladékkezelő vállalkozás működhet Magyarországon, míg a törvényi előírásokat teljesítő versenytársakból csupán körülbelül 260 van. Sokan viszik a feketebontókba leselejtezésre szánt járműveiket. A hulladékkezelési, adófizetési és egyéb előírások betartása nélkül működő cégek ugyanis jóval alacsonyabb költségen tudnak működni, így magasabb árat tudnak adni a roncsokért.
Míg egy legális bontóban mindössze 15-22 forintot fizetnek egy roncsautó minden kilogrammja után, addig egy törvénytelenül működő bontóban ennek akár a kétszeresét, 25-40 forintot is kínálnak a guruló hulladékért kilójáért cserébe.
Az illegális bontók tevékenysége miatt Magyarország azt az uniós előírást sem tudja teljesíteni, mely szerint a forgalomból kivont járművek (látható) újrahasznosítási arányának el kell érnie a 85%-ot.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








