Cáfol a kormány: nem zának be vasútvonalakat a választás másnapján

MTI
2010. február 10. 10:17

A kormány a leghatározottabban cáfolja, hogy a közösségi közlekedés átalakítása során újabb vonalbezárására készülne vagy esetleges vonalbezárások előkészítésén dolgozna. A Magyar Nemzet ma megjelent cikke teljesen valótlan és képtelen állításokat tartalmaz, ezért a kormány helyreigazítást kér a laptól.

Mint ismert, a közösségi közlekedés tavaly megkezdett átalakítása során döntött úgy a kormány, hogy 28 mellékvonalon a vasúti közlekedést a közúti közlekedés váltja fel.

Újabb ötven mellékvonalat zárhatnak be

Az érintett vonalszakaszokon 2009 december közepe óta a volán társaságok által üzemeltetett buszok szállítják az utasokat. Gyorsabban, pontosabban és megbízhatóbban. Egy komoly észrevétel, panasz nem érkezett a kormányhoz a megváltozott közösségi közlekedéssel kapcsolatban. Az új rendszer jól, és ami legalább ilyen fontos, az adófizetők számára olcsóbban működik.

A vonalbesorolásról szóló kormányrendelet ennek a tavalyi döntésnek utólagos technikai rendezéséről szól, a szabályoknak megfelelően. Szó sincs benne arról, hogy újabb mellékvonalakon szünetelne a vasúti közlekedés. A renedeletről jelenleg is zajlik a közigazgatási egyeztetés. Annak kihirdetése teljesen független a választások időpontjától. Az újság által hivatkozott dokumentum nem a Miniszterelnöki Hivatalban (MeH) készült, annak tartalmáról a MeH is csak a Magyar Nemzetből értesült.

JÓL JÖNNE 2 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 millió forintot igényelnél, 60 hónapos futamidőre, akkor 2021-től így kalkulálhatsz: a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 39 550 forintos törlesztővel a Sberbank nyújtja (THM 7,11%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 39 604 forintos törlesztőt (THM 7,17%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

A közösségi közlekedés átalakítása három éves folyamat, melynek célja a jobb minőségű, takarékosabb és fenntartható közszolgáltatás. Ennek a folyamatnak az első évre háruló munkáit a kormány elvégezte. A folytatás a következő kormány dolga.

A Magyar Nemzet ma megjelent cikke hamis állításokat, tárgyi tévedéseket és csúsztatásokat tartalmaz. Az ilyen és ehhez hasonló kampányfüstön szárított cikkek okozzák a legnagyobb károkat a közösségi közlekedésnek, az országnak és az embereknek. A kormány helyreigazítást kér a Magyar Nemzettől -áll Szollár Domokos kormányszóvivő mai közleményében.

EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. május 8. 19:18