Családosnak Toyota, informatikusnak Honda dukál, a Chevrolet vevőinek 13%-a pedig még sohasem szörfölt a neten - derül ki egy friss amerikai tanulmányból. Emellett azt is megtudhatjuk belőle, hogy a válság miatt a gazdagok inkább kerülik a feltűnést az autóválasztás során.
Sok mindent elárulhat az autónk rólunk, és mint annyi mindenre az Egyesült Államokban arra is van felmérés, hogy az egyes márkák vásárlói milyen iskolai végzettséggel, számítástechnikai ismeretekkel, és mekkora jövedelemmel rendelkeznek. Egy kaliforniai piackutató cég, a Strategic Vision egy minap kiadott tanulmányában a különböző autómárkák vásárlóközönségének ismérveit, és az autóválasztási preferenciáit összegezte.
A tanulmány megállapítja, hogy a Hondát választók nagy része nem érzelmi, hanem praktikus okokból ragaszkodik az autómárkához. A Honda ügyfeleinek többsége ugyanis nem a márka által képviselt presztízsért fizet, hanem az autó funkcionalitása és megbízhatósága miatt. A hondások 70% százaléka felsőfokú végzettséggel rendelkezik, ugyanez az érték a Fordot választók körében csupán 45%, míg a Chevrolet vásárlóknál mindössze 35%. Továbbá az is igaz a japán márka kedvelőire, hogy az átlagosnál jobb számítástechnikai ismeretekkel rendelkeznek, ezzel szemben a Chevy rajongók 13%-a még sohasem használta az internetet.
A Toyota az Egyesült Államokban az idősebbek és a családosok autója. Az ilyen autót vásárló emberek medián életkora 55 év, 70 százalékuk pedig házas. A magas medián életkor ellenére minden negyedik Toyota tulajdonosnak van legalább egy 18 év alatti gyermeke. A Toyota luxusmárkája a Lexus a magas jövedelem mellett szintén családcentrikus gondolkodásmódról és felsőfokú végzettségről árulkodik. A Lexus mellett döntők 75%-a házas, és 71 százalékuk elvégzett valamilyen felsőfokú iskolát.
A világgazdasági válság hatására szárnyaló munkanélküliség miatt egy új jelenség is megfigyelhető az amerikai autópiacon. A vagyonosabb vállalatvezetők félve alkalmazottaik haragjától egyre inkább hagyják a garázsban a méregdrága Ferrarikat és más hasonlóan feltűnő autókat. Az extravagáns kocsik helyett az amerikai gazdagok inkább furikáznak a sokkal kevésbé feltűnő, de minden igényt kielégítő luxussal rendelkező szürke Bentley-jeikkel.
Brutál áremeléssel robban a szezon a Balatonnál: 28 százalékkal is drágább lehet a nyaralás 2024-ben
Tavalyhoz képest átlagosan 10 százalékkal emelkedtek a szállásárak a Balatonnál. A szállástípusok közül leginkább a panziók drágultak.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ledöbbentek a méhészek az idei tavaszon
- Veteránautós esemény jön Esztergomban
- Nem mindennapi világbajnokságot rendeznek idén Szegeden
- Óriási pusztítást végeztek a hódok a Hármas-Körösnél
- A nyugat-antarktiszi jégtakaró számára még van remény – tanulmány
- BL negyeddöntőt játszik ma a Telekom Veszprém kézilabda csapata - sport a tévében