Árulkodó autók - A hivalkodás ma már nem menő

2009. október 7. 18:02

Családosnak Toyota, informatikusnak Honda dukál, a Chevrolet vevőinek 13%-a pedig még sohasem szörfölt a neten - derül ki egy friss amerikai tanulmányból. Emellett azt is megtudhatjuk belőle, hogy a válság miatt a gazdagok inkább kerülik a feltűnést az autóválasztás során.

Sok mindent elárulhat az autónk rólunk, és mint annyi mindenre az Egyesült Államokban arra is van felmérés, hogy az egyes márkák vásárlói milyen iskolai végzettséggel, számítástechnikai ismeretekkel, és mekkora jövedelemmel rendelkeznek. Egy kaliforniai piackutató cég, a Strategic Vision egy minap kiadott tanulmányában a különböző autómárkák vásárlóközönségének ismérveit, és az autóválasztási preferenciáit összegezte.

A tanulmány megállapítja, hogy a Hondát választók nagy része nem érzelmi, hanem praktikus okokból ragaszkodik az autómárkához. A Honda ügyfeleinek többsége ugyanis nem a márka által képviselt presztízsért fizet, hanem az autó funkcionalitása és megbízhatósága miatt. A hondások 70% százaléka felsőfokú végzettséggel rendelkezik, ugyanez az érték a Fordot választók körében csupán 45%, míg a Chevrolet vásárlóknál mindössze 35%. Továbbá az is igaz a japán márka kedvelőire, hogy az átlagosnál jobb számítástechnikai ismeretekkel rendelkeznek, ezzel szemben a Chevy rajongók 13%-a még sohasem használta az internetet.


A Toyota az Egyesült Államokban az idősebbek és a családosok autója. Az ilyen autót vásárló emberek medián életkora 55 év, 70 százalékuk pedig házas. A magas medián életkor ellenére minden negyedik Toyota tulajdonosnak van legalább egy 18 év alatti gyermeke. A Toyota luxusmárkája a Lexus a magas jövedelem mellett szintén családcentrikus gondolkodásmódról és felsőfokú végzettségről árulkodik. A Lexus mellett döntők 75%-a házas, és 71 százalékuk elvégzett valamilyen felsőfokú iskolát.

A világgazdasági válság hatására szárnyaló munkanélküliség miatt egy új jelenség is megfigyelhető az amerikai autópiacon. A vagyonosabb vállalatvezetők félve alkalmazottaik haragjától egyre inkább hagyják a garázsban a méregdrága Ferrarikat és más hasonlóan feltűnő autókat. Az extravagáns kocsik helyett az amerikai gazdagok inkább furikáznak a sokkal kevésbé feltűnő, de minden igényt kielégítő luxussal rendelkező szürke Bentley-jeikkel.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Óriásit húzott a magyar Kickstarter: ilyen lehetőség kevés alkalommal lesz 2024-ben, most bárki élhet vele

Ahogy Jeff Bezos, az Amazon alapítója híres mondása is szól: "A márkád az, amit az emberek mondanak rólad, amikor nem vagy ott.”

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. február 24. szombat
Szökõnap
8. hét
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm