Lufiautókkal tesztel a Ford! Soha nem látott képek!

Pénzcentrum
2009. február 11. 11:00

Baleseteket szimulálni és abból a megfelelő következtetéseket levonni valószínűleg két valódi autó összeütközését követően lehet igazán eredményesen, de a nehéz időkben a rendkívül költséges megoldás helyett új módszert fejlesztett ki a Ford. Az autóiparban is egyre nagyobb hangsúlyt fordítanak a költségtakarékosságra, ezért a Fordnál az ütközéseket elhárító figyelmeztető rendszer fejlesztésére felfújható és többször használható tesztautókat vezettek be.

Az ilyen irányú teszteket törés-zúzás nélkül folytathatják, továbbra is szem előtt tartva, hogy a biztonság milyen előkelő helyet foglal el az autókkal szemben támasztott követelmények listáján. A mérnökök által kifejlesztett ütközéseket elhárító rendszer tökéletesítésére kiválóan megfelelnek az érzékelőkkel ellátott felfújható tesztautók is. Az autók többszöri felhasználhatósága elősegíti az elsőként a 2010-es modellekbe épített figyelmeztető rendszer finomhangolását.

A Ford szerint az ütközésvédemi rendszer tesztelésére a felfújható autók is megfelelnek! (Forrás: motorauthority.com)

A vízhatlan ponyvához hasonló anyagból készült tesztautó hátuljára speciális érzékelőket szerelnek fel, amiket az érkező valódi járműbe szerelt a radar elvén működő rendszer felismer, majd figyelmeztető jelet továbbít a járművezetőnek. A finomhangolás a sorozatos teszteknek köszönhetően még folyik, a mérnökök azt vizsgálják, hogy ha az emberi reakcióidőt követő bizonyos időhatáron belül nem fékez a vezető, akkor a rendszer automatikusan blokkolja-e a járművet, hogy elkerülje az ütközést.

Egy felfújható tesztautó 10 ezer dollárba kerül! (Forrás: motorauthority.com)

Az időzítés nagyon fontos, mert ha túl korai a fékezés, akkor a mögöttünk érkező jármű is beleszaladhat az autónkba, ha pedig túl későn jelez a rendszer, akkor elkerülhetetlenné válik az ütközés. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a járművezetők a baleset előtt mire realizálják a helyzetet és rálépnek a fékre, vagy megpróbálják kikerülni a tárgyat már késő. A mérnökök olyan figyelmeztető rendszert szeretnének, amelynek a segítségével az ilyen esetek nagyobb százalékban elkerülhetővé válnak.

A hosszabb élettartamnak, a minimális javítási munkáknak és a 10 ezer dolláros tesztautónkénti költségnek köszönhetően sikerült a Fordnál csökkenteni a tesztelésre elkülönített összegeket, ugyanakkor a rendszer hátránya, hogy szeles időben nem lehet vele dolgozni.

Óriási dobásra készül 2023-ban a magyar Kickstarter: ez lehet a válság ellenszere?

Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.

Újabb két közösségi kampány lett sikeres: mutatjuk, hogy melyik (x)

Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.

Jövőre ezeket az ötleteket lesz érdemes figyelni!

Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!

Zubreczki Dávid: teljesen abszurd, hogy erről végleg lemondtak a budapestiek

A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2023. január 30. hétfő
Martina, Gerda
5. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Digital Transformation 2023
Innovatív technologiák a hatékonyságnövelésért!
Sustainable Tech 2023
Innováció ma, zöld gazdaság holnap!
Biztosítás 2023
A tavasz meghatározó pénzügyi konferenciája március 8-án!
EZT OLVASTAD MÁR?