Szomorúan fogadták a szerbek a hírt, miszerint az egyetlen hazai fejlesztésű, az átlagjövedelemmel is elérhető autójuk, a Yugo gyártását beszünteti a gyár. A Zastava helyette Fiatokat fog gyártani - írja a Magyar Hírlap.
A hetvenes években tervezett autóból még Amerikába is exportáltak, bár nem volt kitörő sikere. Azzal sokan tisztában vannak, hogy már elavult, és nem tud lépést tartani a konkurenciával, ráadásul minden egyes darabon 500 euró veszteség van, amit a kormány csak nagy nehézségek árán tud kipótolni.
A szerbek körében nagyon nagy sikere volt, sokaknak ez volt az első autó, a gyárból szinte elkapkodták a hitelre kínált autókat a '80-as években. A külföldi szállítások bár nem voltak ilyen volumenűek, egy 1985-ben kötött szerződés alapján 140 ezer Yugo-t adtak el a tengerentúlon, ahol mindössze 3999 dollárért árulták.
Egészen 1990-ig virágzott a piac, amikor a tagállamok széthúzása miatt a gyártó által elérhető piac erősen leszűkült, a kegyelemdöfést pedig a NATO bombázása adta meg 1999-ben, amikor megsemmisítették a hadianyagot is gyártó üzemeket. Azóta havonta 450 Yugo gördül le a szalagról.

-
AI és a magyar munkaerőpiac: kit hoz előnybe, és kit sodor partvonalra?
Sólyom Balázst, a Trendency Zrt. adatüzletágának vezetőjét kérdeztük.
-
Most kiderül, hogy mennyire AI-ready a hazai kkv szektor – Töltsd ki a kérdőívet!
A kérdőív kitöltése 5 perc.
-
Készpénz helyett digitális: így fizet ma Magyarország - videó
2024-ben az elektronikus tranzakciók száma pedig meghaladta a 2,5 milliárdot.


