Az AAA AUTO Group N. V. (AAA AUTO, Csoport) magyarországi telephelyein 2008 első félévében a járműértékesítések 66 százalékában férfiak, míg 34 százalékában nők voltak a vásárlók. Mindemellett a női vásárlók száma évről évre emelkedik, hiszen 2007-ben a nők aránya még csak 31 százalék volt az AAA AUTO-nál. Az AAA AUTO statisztikái szerint a férfiak által kedvelt használtautók listáját az Opel Astra, míg a nőkét az új Suzuki Swift vezeti.
Az AAA AUTO magyarországi értékesítési adatai szerint a férfiak által leginkább vásárolt használtautók listája a következőképpen fest: Opel Astra, Suzuki Swift, Suzuki Ignis, Ford Focus és Suzuki Wagon R+. A női vásárlók top 5-ös listáján szinte ugyanezen típusok szerepelnek: a nők leginkább a Suzuki Swiftet, másodikként az Opel Astrat, harmadikként az Ignist, negyedikként a Peugeot 307-est és végül az Opel Corsat vásárolják a legszívesebben, ha használt járművet akarnak venni. Az autóvásárlási szokásoknak megfelelően természetesen az AAA AUTO-nál is több férfi vásárol, mint a nő: a vásárlók 66 százaléka férfi és csak 34 százaléka nő.
A top 5-ös lista azonos típusait mind a nők, mind pedig a férfiak szívesen vásárolják, ám az eladási adatok arra is rámutatnak, hogy vannak tipikus női használtautók, amelyekből nyilvánvalóan a nők vásárolnak többet. Tipikus nőies használtautók az Opel Corsa, a Daewoo Matiz, a Toyota Yaris és a Citroёn C3. "Nemrégiben olvastam arról egy cikket, hogy nincsenek tipikus női autók, de mi autókereskedők nem így tapasztaljuk "- mondta Markó Zoltán, az AAA AUTO magyarországi ügyvezetője. "Igenis vannak olyan autók, amelyek alakjukban és felszereltségükben inkább a nők igényeihez illeszkednek jobban. A nők nagyon praktikusan szemlélik az életet, gondoljunk például egy női táskára, mely akár egész életmentő felszerelést is rejthet. Éppen ezért a nők esetében az autóválasztásnál fő szempontként az esztétikum mellett megjelenik a praktikum, vagyis hogy egy autó legyen biztonságos, ne fogyasszon sokat, ugyanakkor egy család is remekül elférjen bele, és nem utolsósorban legyen könnyen parkírozható. A fent említett típusok minden szempontból megfelelnek ezeknek az elvárásoknak."
"A használtautóknál természetesen figyelembe kell venni azt is, hogy a választásnál a legfontosabb kritérium az ár, és ezt követik a nőknél és férfiaknál jellemző eltérő igények." - jegyezte meg Markó Zoltán. "A TOP 5-ös lista alakulása, a viszonylagos hasonlósága ellenére is, jól mutatja a női és férfivásárlók közti különbséget. Míg a férfiaknál szereplő Ford Focus teljesítménye és felszereltsége miatt az egyik legkedveltebb használtautó, addig a Wagon R+ jól pakolhatóságával a kisiparos férfiak igényeit elégíti ki. Ugyanakkor a női lista két eltérő tagja, a Peugeot 307 és az Opel Corsa, igazi nőies fazonú jármű."
Az értékesítési eredmények nyomán az is egyértelműen megállapítható, hogy a férfias és nőies igényeket egyaránt kiszolgáló használtautó a Peugeot 206-os, mely típust ugyanannyi női és férfi ügyfél választotta 2008 első felében az AAA AUTO-nál. "Habár nem ez a legkedveltebb használtautó típus, de egyértelműen mindkét nem teljesen magáénak tudhatja a Peugeot e gyártmányát. Ebben a típusban összeérnek a férfias és nőies elvárások: az unisex formatervezés egy jó teljesítményű és biztonságos szerkezetet takar."- tette hozzá a szakember.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Javul a brit uralkodó egészsége
- Párizs 2024: átvették a lángot a franciák - videó
- Nyílik az élelmiszerolló: csak az olcsó és a prémium a kelendő
- London: orosz barát gyújtogatót állítottak bíróság elé
- Az Európai Bizottság további 68 millió euróval segíti a palesztinokat
- Holland polgármesterek az antiszemitizmus ellen