A Suzuki márkakereskedő Top-Autó csoport jelzálogjoggal nem rendelkező hitelezői egy fillért sem látnak a felszámolás során befolyó nettó 500-700 millió forintból. Az eredetileg 1,6 milliárdos tartozás kétharmadát jegyző bankok előnyt élveznek - írja a Napi Gazdaság.
Mintegy egymilliárd forint adósság maradhat a Top-Autó Kft. és a Top-Autó 2 Kft. felszámolása után. A Suzukik forgalmazásával és szervizelésével foglalkozó cégcsoport összesen 1,6 milliárd forint tartozással húzta le a rolót még 2006 végén, vélhetően a gyors terjeszkedés és az ehhez kapcsolódó túlzott hitelfelvétel okozta a bukást. Az annak idején a Suzuki-márkakereskedések élmezőnyébe tartozó két társaság önmaga ellen kezdeményezett felszámolást, de az APEH már 2005 és 2006 őszén is végrehajtást rendelt el a Top-Autó 2-vel szemben.
A csoport négy fővárosi ingatlanából három már tavaly elkelt, a pályázatokban megjelölt irányárnál nagyobb bevételt, összesen csaknem nettó félmilliárd forintot hozva.
A cégcsoport hitelezői közül csak a jelzálogjoggal rendelkező, az eredeti 1,6 milliárdos követelésállomány mintegy kétharmadát, körülbelül egymilliárd forintot jegyző bankok látnak pénzt a felszámolásból. A legnagyobb hitelezőnek számító OTP Bank már teljes mértékben hozzájutott követeléséhez, míg az, hogy az MKB hogyan jön ki a felszámolásból, az említett XV. kerületi ingatlan vételárán múlik. Az ezen a telken szintén jelzálogjoggal bíró, az OTP-csoporthoz tartozó Merkantil Bank viszont - amely az összes autót is lefoglalta - nem jár ilyen jól, a hitelezők közül e társaságé lehet a legnagyobb veszteség. A jelzálogjoggal nem rendelkező hitelezők - köztük a szervizeléshez és az autók értékesítéséhez szükséges anyagok, eszközök, szolgáltatások szállítói - viszont kifejezetten rosszul jártak, hiszen ők egy fillért sem látnak a felszámolásból, míg az adóhivatal 10-20 millió forintjára vethet keresztet.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








