Az oktaméter bevezetésében látja a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium a megfelelő autóvezetési oktatás zálogát: a GKM ezért bizonyos türelmi idő meghagyásával, de mindenképpen szeretné kötelezővé tenni az oktatási időt, a megtett távolságot, illetve a tanulóra és az oktatóra vonatkozó azonosítási adatok rögzítését lehetővé tévő eszközök alkalmazását.
Az oktamérter beszerelése körülbelül 40-50 ezer forintos megterhelést jelent majd a szakoktatók számára, egy GPS műholdas járműkövető rendszert alapul véve - olvasható a Világgazdaságban. Az intézkedés célja, hogy a tanulók valóban levezessék a vizsgához szükséges órákat, és ne legyenek olyan autósiskolák, melyek a vizsgákat ismételni kényszerülőkkel fizettetik meg az egyébként irreális alacsony tanfolyami alapdíjat.
Az autóvezetés-oktatás e-ellenőrzésén kívül bekerült a tervezett módosítások közé a két személy szállítására alkalmas négykerekű segédmotoros kerékpárokra érvényes, B1 kategória bevezetése, illetve a közúti közlekedési szakemberek képzésének és vizsgáztatásának részletes szabályairól szóló rendelet módosítása is.
Az Európai Unió egyes tagállamaiban már alkalmazzák a B1-es kategóriát, mely az úgynevezett mopedautók vezetésére jogosítja fel tulajdonosát. Az oktatás 2009 elején kezdődhetne meg, mivel a bevezetéshez szükséges BM-rendelet módosítását az igazságügyi tárca várhatóan 2008 második felében teszi majd meg.
A GKM-rendelet módosítása a szakoktatók és iskolavezetők képzésére vonatkozó szabályozást is pontosítja majd, és változnak az elsősegély-nyújtási tanfolyammal kapcsolatos szabályok is. További változást jelent, hogy a vizsgához szükséges leoktatott órák számát a motorkerékpárok esetében is két, illetve négy órával szeretnék emelni.
Tovább csúszhat a Gellért és a Rác fürdő újranyitása: ez az új céldátum, ha végre megkapják a hitelt
A gyógyfürdők 60 millió eurós hitelkérelmét ugyan elutasította a kabinet, de a felújítások előkészítése ennek ellenére folytatódik.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








