A nyári turisztikai időszak leteltével, október 1-jétől a csak személyautókra érvényes négynapos autópálya-matricák ára 1530 forintról 1170 forintra csökken. A díjszabás szezonális változásait a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium rendelete szabályozza.
A külföldi autópálya-társaságoknál is bevett gyakorlat, hogy bizonyos díjkategóriákban szezonális árat alkalmaznak. Az autópályákat eseti jelleggel használók számára előnyös - csak a D1-es kategóriában vásárolható - négynapos matricákat szezononként Magyarországon is eltérő áron lehet megvásárolni. A nyári hónapokban jelentősen emelkedik az autópályák forgalma, ami részben a hazánkba látogató turistáknak köszönhető. A négynapos matricák szezonális díjemeléséből származó többletbevétel egyrészt a megnövekedett forgalom okozta nagyobb üzemeltetési és fenntartási költségeket fedezi, másrészt ennek segítségével tartható fenn a turisztikai szezonon kívül érvényes kedvezményes árszint. A díjszabás szezonális változásait a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium rendeletben szabályozza. Az árcsökkenés az összes formában, így az SMS-ben megvásárolható autópálya-használati jogosultságra is vonatkozik.
A tavalyi és az idei esztendő értékesítési tapasztalatai alapján elmondható, hogy a nyári időszakban - különösen júliusban és augusztusban - az utazók jelentősen több négynapos matricát vásároltak, így az árbevételi mutatók is ennek megfelelően alakultak. Az ÁAK Zrt. ügyfélszolgálatai és viszonteladói hálózata januártól augusztusig 6 401 079 darab négynapos matricát értékesítettek, ami az előző év hasonló időszakához képest hozzávetőlegesen 22,4 % os növekedést jelent (tavaly ez a növekedési mutató 16,29 % volt).
A négynapos matricák értékesítési adatai 2006-2007 (január - augusztus)
Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. az autópálya-matricák értékesítését és ellenőrzését 2006. január 1. óta a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK, a korábbi Útgazdálkodási és Koordinációs Igazgatóság) megbízása alapján végzi. A matricabevételek a KKK által üzemeltetett Útpénztár költségvetésének bevételi oldalát erősítik.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Többtucat termék árát csökkentette a Lidl: ezeknél a leglátványosabb a változás
Az árréstoppal érintett termékeken kívül is jelentős árcsökkentéssel találkozhatnak a vásárlóka a Lidl boltjaiban.
-
Az újratölthető flakonok a kozmetikai iparba is betörtek (+Videó)
A Respray flakonokat már 30 üzletben tölthetjük újra.


