A matricás rendszer működése óta időről-időre szárnyra kapnak olyan információk, hogy a matricás rendszer ilyen vagy olyan módszerrel kijátszható. Ezzel szemben az a tény, hogy Magyarországon mérik Európa egyik legalacsonyabb bliccelési rátáját (2-3%), és a bliccelők minden estben pótdíjfizetési felszólítást kapnak. A más díjkategóriára érvényes matricák használata éppúgy bliccelésnek minősül, mint a vásárlás elmulasztása, és ezt az ÁAK Zrt. rendszere bármikor kiszűrheti.
A matricás díjszedési rendszer ellenőrzése négy elemből áll. A fix- és a mobilkamerás ellenőrzés mellett mobilcsoportos és időszakos terelésekkel vizsgálják az ÁAK munkatársai az autópálya-használati jogosultság meglétét. Ezek az elemek egy egységes rendszer elválaszthatatlan részeit képezik, és együttesen garantálják azt, hogy Magyarországon nem lehet bliccelni.
2007. április elseje óta az ÁAK Zrt. a főutakon is ellenőrzi a D4-es kategória díjfizetési kötelezettségét. Valamennyi ellenőrzésbe vont útszakaszon a legmegfelelőbb állandó és szúrópróba szerinti ellenőrzésekkel végzi az ÁAK az ellenőrzést.
A tereléses és a mobilcsoportos ellenőrzés azért fontos eleme továbbra is az ellenőrzésnek, mert ezek segítségével egy adott helyen és egy adott időszakban pontos mintát lehet kapni az autópálya használati és a bliccelési szokásokról. Az ÁAK azonban a méréseket folyamatosan végzi, és amint a legkisebb arra utaló jelet tapasztalná, hogy a bliccelők száma bármely gépjármű kategóriában megnövekszik, tovább szigorítja az ellenőrzést.
Az ÁAK megkéri az autósokat, hogy ne egyes lapértesülések, hanem a saját és ismerőseik tapasztalatai alapján ítéljék meg azt, hogy van-e értelme az autópályákon blicceléssel kísérletezni Magyarországon. A más díjkategóriára megváltott autópálya-matrica használata éppúgy bliccelésnek minősül, mintha valaki matricavásárlás nélkül hajt fel díjas autópályaszakaszra.

Óriási változás élesedik a Liszt Ferenc repülőtéren: erről tudj, ha repülővel mész nyaralni 2025-ben
Bár egyes piaci szereplők a légi közlekedésben a 2024-eshez képest is jelentős késésekre, káoszra számítanak, a budapesti szakértők ennél jóval optimistábbak.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


