Elképesztően alacsony áron adják az új autókat a magyar kereskedőknek az autógyártók az Európai Unió többi országával összevetve - derül ki a Európai Bizottság összesítéséből.
A jelentésben a 2006. november 1-jei árak alapján vizsgálják a tagországok nettó autóárait.
A típusok és szegmensek alapján is összesített listák részben konkrét, euróban megadott nettó árakat tartalmaznak, részben megmutatják az egyes modellek árarányait is, mégpedig úgy, hogy minden egyes típus esetén 100-nak vették azt a kiskereskedelmi árat, amelyet az eurózóna 12 tagországa közül legolcsóbbnak számító országban kellett értük fizetni.
Bár olyan összehasonlító táblázat nem készült, amely az egyes országok átlagos vagy szegmensenkénti átlagos árát hasonlította volna össze, a típusonkénti árak összevetéséből könnyen megállapítható, hogy Magyarország holtversenyben a legkedvezőbb autóvásárlási helyek között van az EU-ban. Ez annak ellenére kijelenthető, hogy nettó árakat vizsgálunk, hiszen az adóterhek - 20 százalék körüli áfa, plusz esetleg valamilyen néhány százalékos egyéb adó - az országok zömében hasonlók.
Magyarország a kisautók szegmensében veri a mezőnyt, az alsó középkategóriás személyautók esetében pedig a balti államokkal verseng a legolcsóbbnak járó kitüntetésért. Az utóbbi szegmensben a nettó árak alapján dobogós lehetne Dánia is, de ez csalóka, mert ez az az ország az EU-ban, ahol kiugróan magas közterhek sújtják az autóvásárlást. Ez is megmutatja, hogy az autógyárak igencsak tudatában vannak az egyes országokban érvényes adószabályoknak, és átadási áraikat részben ehhez igazítják. Az alacsonyabb áfájú Szlovákiában például magasabbak a nettó újautó-árak, mint Magyarországon - közölte a Napi Gazdaság.
Hamarosan már nem csak a szupergazdagok kiváltsága lesz: ennyibe kerül egy jegy a fapados űrutazásra
A HALO Space tervei szerint 2026-tól kezdődően kereskedelmi repüléseket indít a világűrbe.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Támadás ért egy iraki katonai bázist - Izraelt gyanítják az akció mögött
- Újabb veszélyes fegyverkísérleteket hajtott végre Észak-Korea
- Sikeres küldetés után tér haza a német flotta legjobb hadihajója - videó
- Dohányosokat kérdeztek, érdekes dologok derültek ki
- Golovin Vlagyimir: több fontos területen is nagyot fejlődött a női kéziválogatott
- Az újságírókat sem kíméli az ukrajnai háború