Elképesztően alacsony áron adják az új autókat a magyar kereskedőknek az autógyártók az Európai Unió többi országával összevetve - derül ki a Európai Bizottság összesítéséből.
A jelentésben a 2006. november 1-jei árak alapján vizsgálják a tagországok nettó autóárait.
A típusok és szegmensek alapján is összesített listák részben konkrét, euróban megadott nettó árakat tartalmaznak, részben megmutatják az egyes modellek árarányait is, mégpedig úgy, hogy minden egyes típus esetén 100-nak vették azt a kiskereskedelmi árat, amelyet az eurózóna 12 tagországa közül legolcsóbbnak számító országban kellett értük fizetni.
Bár olyan összehasonlító táblázat nem készült, amely az egyes országok átlagos vagy szegmensenkénti átlagos árát hasonlította volna össze, a típusonkénti árak összevetéséből könnyen megállapítható, hogy Magyarország holtversenyben a legkedvezőbb autóvásárlási helyek között van az EU-ban. Ez annak ellenére kijelenthető, hogy nettó árakat vizsgálunk, hiszen az adóterhek - 20 százalék körüli áfa, plusz esetleg valamilyen néhány százalékos egyéb adó - az országok zömében hasonlók.
Magyarország a kisautók szegmensében veri a mezőnyt, az alsó középkategóriás személyautók esetében pedig a balti államokkal verseng a legolcsóbbnak járó kitüntetésért. Az utóbbi szegmensben a nettó árak alapján dobogós lehetne Dánia is, de ez csalóka, mert ez az az ország az EU-ban, ahol kiugróan magas közterhek sújtják az autóvásárlást. Ez is megmutatja, hogy az autógyárak igencsak tudatában vannak az egyes országokban érvényes adószabályoknak, és átadási áraikat részben ehhez igazítják. Az alacsonyabb áfájú Szlovákiában például magasabbak a nettó újautó-árak, mint Magyarországon - közölte a Napi Gazdaság.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








