Az utóbbi napok időjárását látva azt mondhatnánk, megjött a tavasz, s ezzel együtt a gumicsere ideje. A német autószövetség a csereidőszak közeledtével elkészítette idei nyári gumiabroncs tesztjét a két leggyakrabban használt típusra a 155/70 R13 T-re és a 205/55 R16 V-re. Az idei teszt érdekessége, hogy a szövetség válaszként azoknak, akik egész évben egy gumit használnak, de nem négy évszakosat, levizsgáztatta a téli gumit forró aszfalton is. Lássuk az eredményeket!
Cserélj gumit!
Ez a tömör üzenete a német autószövetség, az ADAC által készített tesztnek, amelyben nagyító alá vették a téli és a négy évszakos gumiabroncsok nyári időjárásban nyújtott teljesítményét. A különböző gumiabroncsok által nyújtott teljesítményt száraz aszfalton 10-13 és 35, nedves aszfalton pedig 13 és 25 Celsius fokban tesztelték.
A téli gumik legnagyobb hátrányát száraz aszfalton a meghosszabbodó fékút jelenti, forróságban ez akár 16 méteres plusz fékutat is jelenthet, alacsonyabb hőmérsékleten a különbség nem ennyire jelentős. Emellett, ha az autó súlyát (például nyaralásnál a csomagokkal) növeljük, akkor a tapadás 75 százalékra csökken a 35 fokos hőmérséklet esetén, és jelentősen csökken a menetstabilitás is. Ez főként kanyarokban okozhat nagyobb problémát.
Ez a jelenség azonban egyáltalán nem jellemző nedves aszfalt esetén, ahol a téli gumi alig mutat néminemű hátrányt a nyári gumival szemben, mivel a nedves aszfaltra tervezett gumik jobb fékhatást eredményeznek.
A négy évszakos gumik attól függően, hogy téliesítettek avagy nyáriasítottak, más eredményeket mutatnak, ennek ellenére továbbra is igaznak bizonyult a téli gumik teszteredményeiből levonható következtetés, miszerint a négy évszakos gumik nem tudják felvenni a versenyt a speciálisan egy évszakra tervezett abroncsokkal.
Így a szakértők tanácsa marad, érdemes cserélni és az évszaknak megfelelő gumit használni, nem csupán gazdasági megfontolásból (mert jobban kopik nyáron a téli), a biztonsági szempontok figyelembevétele is ugyanerre az eredményre vezetnek.
Mit érdemes venni nyárra?
Az ADAC két kategóriában vizsgálta a nyári gumiabroncsokat, a piacon kapható 155/70 R13 T és 205/55 R 16 V típusokat tesztelték, a szövetség 2500 gumiabroncsot vásárolt be névtelenül Németország szerte.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A 155/70 R13 T típus esetében, amelyet kiskategóriás gépjárművekre terveztek (többek között a Fiat Seicentora, a Ford Kara, a Renault Twingora és a VW Lupora), a Continental EcoContact 3, Bridgestone B250 und Pirelli P3000 Energy kapott csupán kimelkedő minősítést, a tesztelt gumiabroncsok fele pedig eredményei alapján csupán a jó kategóriába sorolható. A maradék öt gumiabroncs az elfogadható, illetve az egyáltalán nem ajánlott kategóriák valamelyikébe került.
A középkategóriás autók (többek között az Audi A3 és A4, a 3-as BMW, a Mercedes C-osztály, az Opel Astra, a VW Golf és Passat) esetében alkalmazott 205/55 R16V típusú gumik közül a Pirelli P7, Bridgestone Touranza ER 300, Continental PremiumContact 2, Uniroyal ralley 550, Dunlop SP Sport Fastresponse és Vredestein Sportrac3 kapott kiemelten ajánlott minősítést. A jó minősítésű abroncsok aránya ebben a kategóriában sokkal nagyobb.
A teszt során a szövetség munkatársai azt is vizsgálták, hogy milyen összefüggés van a minőség és az árak között, az eredmények a már korábban tapasztalt jelenséget igazolták, miszerint nincs egyenes arányban ez a két alapkritérium.
A kiemelkedően magas minőségű és az egyáltalán nem ajánlott gumik között, árukat tekintve, erős átfedés tapasztalható: míg kitűnő minőségű gumit már 62 eurótól kaphatunk, addig egy nagyon rossz vásárlásba is belefuthat az autós, nem kevesebb mint 94 euróért.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








