A törzskönyv, a nehezebben hamisítható okmányok és az értékesítéskor kötelező eredetiségvizsgálat bevezetésének hatására tíz év alatt a felénél is kevesebbre csökkent hazánkban az autólopások száma: míg 1996-ban 16,168 autót kötöttek el a közterületekről, addig tavaly a körözött lopott autók száma éppen csak meghaladta a 6,900-at - írja a Népszabadság.
A lopott autókat az esetek túlnyomó többségében alkatrészként értékesítik, a karosszériaelemeken és az autó alkatrészeinek többségén ugyanis nincs semmiféle azonosító szám.
Az autólopások további visszaszorítására nálunk is be kellene vezetni a Franciaországban már sikerrel alkalmazott módszert: naprakész nyilvántartás vezetésére kellene kötelezni az autóbontókat arról, hogy az egyes alkatrészeket mely autóból nyerték ki, illetve hogy ki adta be bontásra az adott járművet.
Emellett akad egy érdekes javaslat is, mely szerint az új, valamint a 2000. január 1-je után forgalomba helyezett személygépkocsik esetén az értékesebb tartozékokra UV-gravírral kötelezően fel kellene vinni az alvázszámot, ennek az eltávolítása ugyanis akkora többletköltséggel járna, hogy nem éri majd meg alkatrészért autót lopni.
Tovább csúszhat a Gellért és a Rác fürdő újranyitása: ez az új céldátum, ha végre megkapják a hitelt
A gyógyfürdők 60 millió eurós hitelkérelmét ugyan elutasította a kabinet, de a felújítások előkészítése ennek ellenére folytatódik.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








